אורי אריאל ונפתלי בנט/
אורי אריאל ונפתלי בנט/פלאש 90

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) תקף הערב (שני) את הפסקת האש המסתמנת בין ישראל לחמאס, שעל פי ההצעה המצרית תיכנס לתוקף מחר בשעה 09:00 בוקר.

"ההצעה גרועה מאוד, אני מקווה שהיא לא נכונה ואם אכן זה כך - זו תקלה חמורה", אמר אריאל לערוץ 2.

השר אריאל הדגיש כי הפסקת האש תסכן את אזרחי ישראל. "בעוד זמן כלשהו חמאס יתעצם וימשיך להבריח רקטות יותר משוכללות ויפתח עוד פעם באש".

שר הבינוי והשיכון נשאל כיצד צריך לפעול כעת וענה כי מבצע "צוק איתן" חייב להתעצם "כולל כניסה קרקעית. צריך לעשות את העבודה עד הסוף. חצי עבודה גרועה מלא לעשות שום דבר".

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו בשעה 07:00 בבוקר כדי לדון בהצעה להפסקת אש שהגיעה מקהיר ויקבל החלטה עוד לפני השעה 09:00. גורמים בסביבתו של השר נפתלי בנט הודיעו כי בכוונתו להצביע נגד ההצעה.

גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי ההצעה המצרית תחזיר את השטח למצב שלפני "צוק איתן", כאשר החמאס יהיה הרבה יותר חלש. "מטרת המבצע", הזכיר הגורם, "היא להחזיר את השקט לתקופה ארוכה תוך פגיעה בתשתיות הטרור". הוא הדגיש כי מחבלי החמאס לא פגעו בישראל כפי שתכננו.

לפיד: אין מחיר לשלום תושבי ישראל

ח"כ מירי רגב (הליכוד) הגיבה לדיווחים על הפסקת אש וקראה לראש הממשלה נתניהו להתנגד לה ולהגיע להכרעה צבאית שתחליש את החמאס באמצעות פעולה מהאוויר, מהים ומהיבשה. "חלון הזדמנויות זה לא יחזור על עצמו וכל הפסקת אש עם החמאס תאפשר לו לחזור לכוחו", אמרה.

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר כי הפסקת אש בשלב זה תהווה "סטירת לחי" בעיקר לתושבי הדרום שהיו מוכנים לשלם מחיר כבד תמורת הישגים משמעותיים מול החמאס. ''שום קוסמטיקה לא תייפה טעות קשה זו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) תקף את הממשלה ואמר כי היא צריכה להתנצל בפני תושבי המדינה, "על חוסר האומץ ועל כך שנצטרך בעוד שנה או שנתיים לעבור את אותו הדבר. חבל שאין לנו כיפת ברזל שיכולה ליירט את ההססנות של הממשלה".

סגן שר החינוך אבי וורצמן אמר כי הפסקת אש בשלב כזה של המבצע הצבאי תציג את ישראל כחלשה. ''אני קורא לשרי הקבינט לא לתת יד לטעות הזאת, בתנאים אלו יש להתנגד להפסקת האש שטובה לחמאס ורעה לישראל".

"אנחנו, תושבי הדרום עם אורך רוח עד להכרעת חמאס", הוסיף וורצמן. ''הפסקת אש עכשיו תייצר מערכה גדולה יותר כנגד אזור הדרום והמדינה כולה ושיגור עוד טילים בעוד שנה".