נגמ"ש צה"ל בגבול רצועת עזה
נגמ"ש צה"ל בגבול רצועת עזהפלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) תוקף את ההצעה המצרית להפסקת אש בין ישראל לחמאס, שצפויה להיכנס לתוקף בשעה 09:00 הבוקר.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנסים החל משעות הבוקר המוקדמות כדי לדון בהצעה המצרית.

"אני מתנגד להפסקת האש", אמר השר ישראל כץ. ''בנסיבות שנוצרו ניתן היה להשיג הרבה יותר. לא הוסר איום הטילים ולא חוסלה צמרת החמאס. אם היינו מנצחים העולם היה עומד ומוחא כפיים. סיום המערכה בדרך זו יביא ללחץ מדיני כבד על ישראל. אומרים שהזרוע הצבאית של החמס מתנגדת להסכם? שטויות, הם יודעים לזהות עיסקה טובה''.

גורמים מדיניים בירושלים טענו הלילה כי ההצעה המצרית תחזיר את השטח למצב שלפני "צוק איתן", כאשר החמאס יהיה הרבה יותר חלש. "מטרת המבצע", הזכיר הגורם, "היא להחזיר את השקט לתקופה ארוכה תוך פגיעה בתשתיות הטרור". הוא הדגיש כי מחבלי החמאס לא פגעו בישראל כפי שתכננו.

מתווה הפסקת האש שהוצע בקהיר כולל שלושה סעיפים: שני הצדדים ינצרו את האש, המעברים לרצועה ייפתחו ובהמשך יתכנסו הצדדים לדון באופי הסגר, הכנסת מוצרי בנייה לעזה ואישורי דיג בחוף הים.

"הרגיעה איננה בעיה", אמר אמש איסמאעיל הנייה ממקום מחבואו. "אנחנו רוצים להפסיק את התוקפנות. הבעיה היא המצב בעזה. המצור, פתיחת המעברים, ההרעבה והתקיפות".

החל מחצות תקף צה"ל ברצועת עזה 25 יעדי טרור. ביניהם אתרי ייצור אמל"ח, בורות שיגור, מחנות אימונים ובתי בכירים של החמאס כמו ביתו של מרואן עיסא, מראשי הזרוע הצבאית.

במהלך הלילה נורו ארבע רקטות, שתיים התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ושתיים התפוצצו סמוך לבית מלון במרכז העיר אילת. ארבעה אזרחים נפצעו באורח קל ונזק נגרם לרכבים.