החופש הגדול התחיל ואתן האמהות מחפשות כיצד להעסיק את הילדים? הנה כמה רעיונות להפעלות ביתיות פשוטות שאפשר לעשות עם הילדים.

1. הכנת כוס מעוצבת- זוהי יצירה פשוטה, בלי יותר מידי חומרים ובלי יותר מידי בלאגן. כל ילד לוקח כוס פלסטיק ומדביק עליה בדבק לבן גזרי עיתונים, כמה שיותר שכבות, יותר טוב. לאחר שזה מתייבש, משחררים את כוס הפלסטיק מהעיתונים שהודבקו ומתקבלת כוס מגזרי עיתונים. בשלב הזה מוציאים צבעי גואש ומתחילים לצבוע את הכוס, ולעצב אותה. בסיום, לאחר שמתייבש, ניתן לעבור על הכל בדבק לבן בכדי שהכוס תבריק.

2. יום מים - מלבישים את הילדים בגדים הניתנים להרטבה. שמים בגיגית בלונים עם מים בתוכם, יורדים עם הילדים לגינה או הולכים לחצר הפרטית ומתחילים לשחק עם הבלונים מסירות, מי שמתפוצץ לו הבלון זוכה למים צוננים ביום קיץ חם. אם יש לכם בריכה מתנפחת, זוהי ההזדמנות להוציא אותה ולתת לילדים להשתכשך במים הצוננים.

3. חולצה משגעת - לכל ילד יש חולצה שכבר עבר זמנה, רצוי שהיא תהיה חלקה. הולכים לחנות האומנות הקרובה, קונים צבעי טוליפ ונותנים לילדים לצייר על החולצה ולעצב לעצמם אותה מחדש, הילדים יעסיקו את עצמם למשך חצי שעה- שעה ויקבלו חולצת פיג'מה חדשה.

4. פיצה וקרטיב- דרך נוספת להעסיק את הילדים זה דרך הבישול, את יכולה להכין עיסה לפיצה עם הילדים או מבעוד מועד, במידה ואינך רוצה שיהיה בלאגן. לאחר מכן, לתת לילדים לעשות לבצק צורות שונות, מי אמר שפיצה באה רק במשולש או עיגול? לאחר שהם יוסיפו את רסק העגבניות והגבינה הצהובה, תוכלי לאפשר להם מגון של תוספות אותם הם יכולים לשים על הפיצה, מזיתים, עד לתירס, גבינה בולגרית, בצל וזיתים. תוכלו לעשות עם הילדים גם קרטיב ברגע, לשים בכוס תרכיז עם מים, להכניס מקל קרטיב לכוס ולהכניס להקפאה, לאחר שקפא לשחרר את הקרטיב על ידי שטיפה קצרה מתחת לברז.

5. פרחים מיובשים- אפשר לקחת את הילדים לטיול בסביבה, או להשקיע קצת יותר ולנסוע לשדה שנמצא בקרבת מקום מגוריכם. לאסוף ביחד עם הילדים פרחים, עלים, לייבש אותם בתוך ספרים ולאחר מכן להשתמש בהם לעיצוב תמונה יפה או אפילו סימניה לספר.  

יש לכם עוד רעיונות נחמדים כיצד להעביר את הקיץ עם הילדים? ספרו לנו!