הרמטכ"ל גנץ
הרמטכ"ל גנץדובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ השתתף הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון.

"אנחנו עוקבים כבר כמה ימים אחרי ההתרחשויות, גם בגזרה הצפונית בגבולות סוריה ולבנון, אולם עיקר המאמץ הצבאי בהנחיית הדרג המדיני הוא בזירה הדרומית, בשיתוף עם השב"כ ויתר ארגוני החירום והביטחון", אמר גנץ.

לאורך מבצע "צוק איתן", ציין הרמטכ''ל, פועל צה"ל הן במאמץ התקפי והן במאמץ הגנתי. "המאמץ העיקרי שלנו הוא פגיעה קשה בחמאס ובארגוני הטרור כדי להשיב את השקט למדינת ישראל על כל שטחה ובמרחב הדרומי בפרט, תוך יצירת תשתית למציאות ביטחונית טובה יותר", הדגיש גנץ והוסיף כי "מאמצי ההגנה וההתקפה נשאו עד כה פרי רב".

בהתייחסו לתקיפות הממוקדות נגד מוקדי טרור אמר רא"ל גנץ כי "ההישגים הישירים שלנו בתקיפות במימדים השונים העמידו מענה אפקטיבי להגנת מדינת ישראל. כך גם מערך ההגנה שפרסנו באוויר, בים וביבשה".

בימים אלה מסתובב הרמטכ"ל בשטח ובוחן את מוכנות הכוחות, הערוכים לכניסה קרקעית לעזה. "אני רואה את החיילים ואת המפקדים, וגם את האזרחים וראשי הרשויות. לא יכולתי שלא להתרשם מהנהגה טובה, מהתנהגות מבוגרת ואחראית ומעמידה איתנה.

"אצל כל החיילים - באוויר, בים, ביבשה ובמפקדות - אני רואה אנשים דרוכים, שממשיכים לפעול ולהעצים את ההישגים, מוכנים לכל פעולה שתידרש ובכל מימד שיידרש", הוסיף הרמטכ''ל, "יש לנו הישגים יפים במערך ההגנה האווירית, אך הם אינם מוחלטים".

גנץ קרא לאזרחי ישראל להתנהל בשגרת חירום ולהקפיד על הוראות פיקוד העורף. "זה נכון לנהל את שגרת החיים כך וזה חשוב מאוד להישגים האסטרטגיים, לכושר הפעולה של צה"ל ולאורך הנשימה המדיני", חידד הרמטכ"ל.

"כשאין הפסקת אש תשובתנו היא אש"