שייטת 13
שייטת 13פלאש 90

בעוד חיל האויר ממשיך ותוקף מטרות בעזה (עד כה נספרו כ-1800 מטרות כאלו ברחבי רצועת עזה), בשקט ומתחת לראדר פועלים כוחות גדולים של חיל הים כדי לסייע ללחימה בהיבט הימי.

קצין בכיר במטכ"ל אומר בצהרים (רביעי) כי חיל הים והצבא בכללותו נערכו מבעוד מועד למנהרה ימית ולאפשרות חדירה מן הים.

"מרגע תחילת הלחימה ועוד קודם לכן, נערכנו לאפשרות של חדירה ימית על ידי אנשי יחידת הקומנדו הימי של חמאס", אומר הגורם תוך שהוא רומז וגם מתייחס לניסיון החדירה והפיגוע בחוף זיקים ביומו השני של המבצע, "הצוללנים מהחמאס שחו בים כשני ק"מ במשך כחצי שעה. ברגע שהם יצאו מהמים בחוף זיקים, תצפית של צה"ל זיהתה אותם, הזעיקה את הכוחות - הן מהאויר, הן מהשריון והן מהיבשה ותוך פרק זמן קצר הם חוסלו", מספר הקצין הבכיר.

בצה"ל יודעים לספר על פעולות רבות הנעשות בידי לוחמי שייטת 13 של החיל על אדמת רצועת עזה, "עשינו ועושים פעולות רבות בשטח כדי להביא מידע על מקומות השיגור, אתרי אחסון ואנשי השטח - דבר שלא יכול להתבצע רק מהאוויר. יש עשרות רבות של מקומות שמהם נורים הטילים ארוכי הטווח המוסתרים במטעים, במסגדים ובבתים ורק הגעה פיזית יכולה לחשוף אותם. כך היתה גם פעילות השייטת שנחשפה רק בשל פציעתם של ארבעה לוחמים", סיפר הגורם.

לשאלה האם יש אפשרות של הברחות נשק נוספות שלא נחשפו אומר הגורם כי למיטב ידיעתו ספינות ואוניות כמו הקלוז סי לא ממשיכות בנסיונות הברחה אך ספינות קטנות יכולות גם הן להבריח וישנה סבירות לכך.

בהתייחסו לשמירה על אתרי הקידוח הנמצאים בלב ים אומר הקצין הבכיר כי חיל הים נערך להגנת האסדות הימיות כנגד כל התרחישים כולל כנגד טילי חוף ים מתקדמים, "אנחנו משמשים מימד נוסף בזירה עם אש מהים, פשיטות קרקעיות, מודיעין ותצפית", אומר הבכיר.