ישראל אייכלר
ישראל אייכלרערוץ הכנסת

בשאילתה דחופה שהוגשה על ידי חברי כנסת מאגף השמאל לשר הביטחון בדבר ביטחונם של העובדים הזרים העובדים בחקלאות בשדות הנגב, ביקש ח"כ אייכלר לברר באשר לביטחונם של ילדי תלמודי התורה הלומדים בכיתות חשופות בנגב.

"כבוד השר, אני מתרשם מן הדאגה הכנה לעובדים הזרים בחקלאות בנגב. אמרת, שביצוע המיגון הוא באחריות הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה. אני רוצה לשאול, לגבי ילדים שנולדו כאן ולומדים בתלמודי תורה באשדוד", אמר אייכלר.

"כמה שעות לפני פרוץ מלחמת "צוק איתן", סיירתי בכיתות הקראוונים באשדוד. ראיתי ילדים שתורגלו להתחבא מתחת לשולחן, בעת אזעקה. הם שוהים בכיתות בלתי מוגנות בעליל ואין להם לאן לברוח. כל מה שהיה לפיקוד העורף להורות להם הוא שלא יבואו ללמוד שם.

"השר לשעבר מתן וילנאי שהיה ממונה על פיקוד העורף, היה שם בסיור לפני כמה שנים. הוא דרש ממשרד החינוך, חד משמעית, לבנות כיתות בנויים גם לתתי"ם. אני לא מדבר על מבנים ממוגנים אלא לפחות מבנים יציבים. מאז נעשו כמה דברים על ידי המשרד ועיריית אשדוד בענין הזה, אבל ישנן מאות ילדים, בכיתות חשופות לטילים ורסיסים באשדוד. אפילו מיגוניות לא שמו שם.

"מה תעשו, כדי למנוע את האפליה הזאת, בין ילדים שווים בכיתות בטוחות לילדים שווים פחות? יש ילדים שעבורם מספיק קרוואן ישן ובלי קייטנות ושישבו בבית בעת מלחמה? כשם שלא ניתן לומר לעובדים הזרים, אל תבואו לעבודה ולפרנסה, אי אפשר לומר לילדים, אל תבואו לבתי הספר". שאל אייכלר.