בנט בגבול עזה
בנט בגבול עזהפלאש 90

השר נפתלי בנט התראיין אמש (רביעי) לתכנית 'חדר מצב' ברשת סי אן אן בהנחייתו של בכיר הרשת וולף בליצר, על רקע התמשכות מבצע 'צוק איתן' ומאמצי ההסברה הישראלים ברשתות הזרות.

בראיון, שנערך זמן קצר לאחר מות ארבעת הילדים בחוף עזה תקף בנט את ניסיונות החמאס לעשות שימוש במות ארבעת הילדים בחוף עזה והפנה אצבע מאשימה לעבר החמאס.

לדבריו, "אני חושב שזה נורא שחמאס טובח בילדיו שלו. לעולם לא הייתי מביא את ילדיי לקרבת משגרי טילים. חמאס מבצע רצח-עם עצמי בהיקפים אדירים. הם לוקחים נשים וילדים, מציבים אותם בסמוך למשגרי טילים ויורים את הטילים הללו על ישראל".

עוד הוסיף בנט ואמר לבליצר, "ישראל לעולם אינה מכוונת לפגיעה באזרחים בכוונה תחילה. נקודה. מה שישראל עושה הוא להגן על עצמה.כפי שאתה היית עושה לו היו יורים על בני משפחתך – היית יורה חזרה. כשהפחדן מתחבא מאחורי ילדיו שלו, הם עלולים להיפגע. כל זה יכול להיגמר בן רגע. חמאס צריך לעשות דבר אחד: להפסיק לירות".

"אספר לך היכן אנו מוצאים את משגרי הטילים", פנה בנט לבליצר, "אנו מוצאים אותם בבתי חולים, בבתי ספר, מה שהם עושים בכוונה תחילה הוא ניסיון להרוג כמה פלסטינים שאפשר כדי לזעוק לעולם שיבוא לעזרתם. וזה מעשה ציני ופחדני. אם אתה רוצה לבצע פיגועי טרור נגד ישראלים, דבר שאינו מתקבל על הדעת, שלח לוחמים לעשות זאת, לא את נשיך וילדיך".

נקודה נוספת לה נדרש להתייחס בנט היא החלטתו להצביע מוקדם יותר השבוע נגד הפסקת האש, וחילוקי הדעות בקבינט המדיני בטחוני.על כך ענה בנט, "אני מגבה לחלוטין את ראש הממשלה נתניהו. אם יש בינינו חילוקי דעות, הם באים לידי ביטוי בישיבות הקבינט. אני סברתי שעלינו לדרוש לא רק הפסקת אש, אלא גם פירוק מנשק. דעתי לא התקבלה ואני עומד מאחורי עמדתה הרשמית של ישראל – הפסקת אש".