החיילים העצורים בבית המשפט
החיילים העצורים בבית המשפטצילום: ארגון חוננו

ארבעה לוחמים מגדוד לביא שוהים כמעט שבועיים במעצר לאחר שערבי ממזרח ירושלים התלונן כי חיילים היכו אותו בעת שרכב על אופנוע באזור חלחול, כך מדווח ארגון 'חננו'.

ביום חמישי האריך השופט הצבאי רונן שור את מעצרם עד ליום א'. ביום שישי בצהריים התקיים דיון בערר שהגיש עו"ד חי הבר המייצג את החיילים מטעם ארגון חוננו, אך הערר נדחה.

ב'חננו' טוענים, כי במהלך הדיון התברר כי נבדקת אפשרות לפיה הערבי המתלונן נהג באופנוע גנוב. גרסתו של המתלונן, כך מתברר, בעייתית ביותר ומלאה סתירות, ובעקבות דרישתו של עו"ד הבר אף ביררו במשטרה הצבאית וגילו כי למתלונן אין ביטוח על האופנוע, דבר המגביר את החשד כי הפיל תיק על החיילים בכדי לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לאופנוע.

ארבעת החיילים מכחישים כל קשר לאירוע וטענו כי אבטחו את המאהל שהוקם בצומת כרמי צור לזכר שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון, ולאחר מכן שבו לבסיסם ללא שעברו במקום בו נטען שהתרחש האירוע.

לאירוע עצמו לא היו עדים והוא לא צולם, דבר המגביר לטענת אנשי 'חננו' את החשש מפני תלונת שווא. למרות זאת ממשיכים חוקרי מצ"ח להתעקש ולדרוש את המשך מעצרם של הלוחמים, אחד מהם חייל מצטיין, וזאת ללא שהוצגו ראיות נגדם.

בארגון חוננו מציינים כי במצ"ח ביצעו שורה של מחדלי חקירה, וכי החיילים לא זוהו במסדר זיהוי, אך למרות זאת נמשך מעצרם.

היום (ראשון) יובאו הארבעה לדיון נוסף בבית הדין בצריפין. בני משפחותיהם זועמים על התנהלות הצבא כלפי הלוחמים.

עו״ד חי הבר המייצג את החיילים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה, "ככל שהחקירה מתקדמת התמונה שעולה עגומה עוד יותר. מעצרם של החיילים ממשיך בעוד שכל הממצאים מראים כי מדובר במתלונן אשר לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים ללא ביטוח, בדה תלונה כנגד חיילים על מנת לזכות בכספי פיצויים מהצבא. כולי תקוה כי מישהו בפרקליטות הצבאית ישכיל להבין כי מדובר בתלונת שווא וישים קץ להתנהלות מחפירה זו".

מארגון חוננו המייצג את החיילים נמסר "המצב בו ארבעה לוחמים מצטיינים בצה"ל מוצאים עצמם עצורים זמן ממושך רק בשל תלונה לא ברורה של ערבי הוא מקומם. מצער שצה"ל ממהר לפגוע בלוחמיו, רק בשל מוסר מעוות וחשש מפני ארגוני שמאל קיצוני וארגונים אנטישמיים בין לאומיים".