כבר אי אפשר להיות עצוב? טיבי
כבר אי אפשר להיות עצוב? טיביפלאש 90

סיעת רע"ם תע"ל, עליה נמנים חברי הכנסת אחמד טיבי, איבראהים צרצור, טלב אבו עראר ומסעוד גנאים, מגנה במילים קשות את מבצע "צוק איתן", שוללת את הטענה בדבר זכות ההגנה העצמית של ישראל וטוענת, כי לזכות ההגנה העצמית זכאי רק העם הפלסטיני המתמודד עם "שואה".

בהודעה בשפה הערבית שנשלחה לאמצעי התקשורת וכותרתה "ישראל היא מדינה פושעת שאינה מבינה אלא את שפת הכוח", כותבת סיעת רע"מ תע"ל:

"כל יום שעובר מוכיח, כי מדינת ישראל אינה אלא חיית פרא טורפת שיצאה מדעתה מאז הקמתה ועד היום. האירועים שמתרחשים ברצועת עזה, ובהם מעשי הטבח באזרחים שמבצעים כוחות הכיבוש הישראלי , פעולות ההשמדה ההמונית שמבוצעות נגד משפחות שלמות, הם העדות האמינה ביותר לכך שממשלת ישראל הפכה למכונה של רצח בדם קר, שאינה מבקשת עוד אלא לנקום בעם הפלסטיני הנחוש להתעמת בפלדת הכיבוש בבשר גופם העירום".

"המלחמה האכזרית שישראל מנהלת נגד רצועת עזה נושאת בחובה אג'נדה מדינית ברורה. ישראל חותרת להוריד את העם הפלסטיני על הברכיים ולהכשיל את חתירתו למימוש האחדות הלאומית כשלב מקדים והכנה לתכנית שחרור (במשתמע של פלסטין), ואין מקום במסגרתה להתרפסות בפני הכיבוש, אלא לעמוד זקופים ובכוח מולו כדי להגן על עקרונות היסוד שבבסיסן סילוק הכיבוש והשגת עצמאות".  

"תמוה מאוד שהעולם ניצב בחיבוק ידיים נוכח מראה מעשי הטבח שמבצעת ישראל באזרחים ברצועת עזה, ויתר על כן הכריז על תמיכתו בה בהיותה מממשת את זכותה להגנה עצמית, כך על פי דבריהם המסולפים והכוזבים.  הזכות, וכל הזכות להגנה עצמית, נותרת נכס בלעדי של העם הפלסטיני, ובפרט לאור היותו נתון לשואה נוראה שמגיעה לכדי פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. לעם הפלסטיני הזכות לחיות בן חורין ועצמאי בדומה לכל עמי העולם, ומי שעומד מולו ומונע ממנו להשיג זאת הוא פושע מלחמה בין אם הוא זר או ערבי".

"באמצעות פשעיה ברצועת עזה בפרט ובכל רחבי פלסטין הכבושה בכלל חותרת ממשלת ישראל לבטל את זכותנו כציבור ערבי ב'פנים' (הערה – 'הפנים הפלסטיני' הוא כינוי לשטח מדינת ישראל הריבונית)  ואת זכותם של כל המתנגדים למלחמת התוקפנות הישראלית, להפגין נגד הפשע הישראלי הזה".   

"ההתקפה האכזרית של המשטרה, אותה ראינו בימים האחרונים, נגד מפגינים ערבים ויהודים בחיפה ובתל אביב, וכן השפלת חברי הכנסת בין אם במעצר או בהפעלת אלימות כלפיהם, הם ההוכחה הגדולה ביותר לטירוף בה לקתה הממשלה הזו, אשר איבדה את ההיגיון המינימלי, וכן הסימן המהימן ביותר לכישלונה המוחלט במלחמתה הפשיסטית נגד עזה".

"סיעת רע"מ תע"ל מודיעה אפוא על תמיכתה בעם הפלסטיני ובזכותו להגנה עצמית על גינוי המלחמה הישראלית נגד עזה, המצור הערבית עליה, ובפרט המצרי ופעילות המשטרה נגד הציבור שלנו. היא דורשת מהקהילה הבינלאומית להתערב כדי להביא להפסקת הטבח הישראלי נגד רצועת עזה על בסיס הסרה סופית של המצור, פתיחת המעברים באופן מלא, זכות רצועת (עזה) לפיתוח, שחרור העצירים המנהליים ומשוחררי (עסקת) שליט וערבות שישראל לא תחזור שוב לתוקפנותה".