פגיעת רקטה באשדוד
פגיעת רקטה באשדודפלאש 90

שבועיים למבצע 'צוק איתן' והסוף אינו נראה באופק. למרות הקושי, תושבי הדרום מתפללים להצלחת צה"ל ומצפים שהפעם מערכת הביטחון תחליש באופן דרמטי את יכולותיו של ארגון החמאס המאיים על שגרת החיים.

עם זאת, מי שכבר ממתין בקוצר רוח ובכיליון עיניים לסיומו של המבצע הם בעלי העסקים בדרום שנפגעו כלכלית כתוצאה מירידה משמעותית בהכנסותיהם בשבועיים האחרונים.

בעלי עסקים חרדיים בדרום עמם שוחחנו, מספרים על ירידה דרמטית בהכנסות וחלקם אף מדברים על פגיעה אנושה בבית העסק.

"וכי אני יכול שלא לשלם לעובדים שלי?", תוהה בעל חנות מזון ברובע החרדי באשדוד. "אבל זה המצב ואני חייב להתמודד עמו. הירידות צללו דרמטית, העסק מקרטע בימים אלה, אין אנשים, כולם מסתגרים בבית, עדיין חוששים לצאת ולקנות, ואנו מרגישים זאת היטב", הוא אומר.

למרות שמדובר בחנות מזון מספר בעל העסק שאנשים בפועל מצמצמים בקניות. "בשבועות הללו, ימי החופש, ההכנסות היו פורחות. אנשים אוכלים יותר, מנשנשים יותר ממתקים, יוצאים לבלות, כל זה לא קיים. להיפך. אנשים מצמצמים קניות, עורכים קניות מרוכזות ובמינימום".

גם בעל עסק לכלי בית ברובע החרדי מספר על פגיעה קשה בהכנסותיו. "50 אחוז מההכנסות בחודש האחרון כבר נעלמו", הוא מספר בשיחה עם ערוץ 7. "אני מדבר איתך על הרבה מאד כסף. אני מאד מקווה שהממשלה תתעשת ותעניק פיצויים הולמים לבתי העסק בדרום, כי אחרת אני לא רוצה לחשוב מה יקרה עם העסק שלי".