בחליבה עם הרב וורצמן
בחליבה עם הרב וורצמןארגון 'לאורו נלך'

בעקבות המצב הביטחוני התבטלו פעילויות רבות בסניף בני עקיבא אופקים.

מעין הקומונרית החליטה ליצור קשר עם מוקד הקיץ של הארגון ההתנדבותי לנוער 'לאורו נלך' ולבקש שיאתרו עבורם פעילות חברתית.

לא עברה יממה ובני הנוער מהתנועה עלו לאוטובוס בדרכם למשק 'עין כמונים' בהרי הגליל, בכדי לסייע למשק של חקלאי אותו גייסו  למילואים.

"חיפשתי פעילות ערכית לעשות לנוער בסניף, לאחר שפעילויות רבות שלנו התבטלו ומצאנו את עצמנו מסתתרים כל הזמן במקלטים", מספרת מעין הקומונרית, "החלטתי לחייג למוקד של 'לאורו נלך', מוקד שמחבר בין קבוצות נוער לארגונים שמעוניינים במתנדבים. מאותו רגע שצלצלתי למוקד הדברים החלו להתגלגל במהירות, הם הציעו לי מספר מקומות ואפילו הצעות אירוח, בסוף, החלטנו ללכת על משק 'עין כמונים' שבגליל ולתרום שם את חלקנו. ההרגשה היא אדירה, החבר'ה נהנים מכל רגע ואנחנו מרגישים שזוהי שליחות של ממש".

"במשך שבועות אנחנו חיים ממקלט למקלט וכמעט שלא יוצאים מהבית, עכשיו אנחנו סוף סוף יכולים להתאוורר", אומרת מוריה, אחת המתנדבות ופעילה בסניף, "זה חשוב לנו מאוד לצאת ולתרום את חלקינו, אנחנו לא רוצים לשבת בחיבוק ידיים ולבכות כל היום, אנחנו רוצים לסייע. זוהי המדינה שלנו ואנחנו נעשה הכל בשבילה".

בחווה פועלים בני הנוער במשימות שונות, מחליבה, בניית טראסות ועד טיפול בגידולים. בעל החווה, פלג אברוצקי שנקרא לצו שמונה התרגש מאוד ואמר שבנוער הזה יש משהו מיוחד. גם הרב בני וורצמן, יושב ראש ארגון 'לאורו נלך' שיבח את המתנדבים ואמר, "אתם חלק מכיפת הברזל של המדינה, אתם תורמים לחוסן הלאומי ומסייעים ביצרת מרחב התמרון לממשלה כדי שהיא תוכל לקבל החלטות בצורה שקולה ונכונה, ועל כך אני מצדיע לכם".