מרים פרץ ששכלה את שני בניה אוריאל ואלירז הי"ד, קצינים בסיירת גולני, עלתה לקבריהם בהר הרצל מיד כששמעה על מותם של 13 לוחמי גולני בקרבות ברצועת עזה.

"איבדנו עולם. בוא נחשוב על כל ילד כזה שהיו לו חלומות, תחשוב על אלה שנפלו עם הילדים, תחשוב על האלמנות והיתומים.

"מצד שני", אמרה פרץ בערוץ 2. "ביום כזה יש תקווה. שאתם מדברים עכשיו על המנהרות - הלוואי וכל אחד מאיתנו שיצא היום החוצה יביט בילדים שמסתובבים בקניונים והילדים בגנים כמו ילדי קיבוץ עין השלושה, ויאמר לעצמו ש'הם חיים בזכותם', בזכות צפריר ובזכות צביקה כי הם אפשרו לילדים הללו לצאת החוצה''.

פרץ הנרגשת סיפרה בהתרגשות מה אמרה לשני בניה אתמול בהר הרצל. "הלכתי לספר לאוריאל ואלירז, הלכתי לדרוש מאלירז שיתפלל על רועי המג"ד, חבר בנפש, שנמצא במאבק על נשמתו. פניתי לאוריאל וסיפרתי - אלה החברים שלכם, והקרב לא תם. אני חוזרת לאותם מקומות... כיסופים של אלירז, עין השלושה של אלירז, התצפיתנית המקסימה שגילתה את אנשי החמאס שנכנסו, אני כאילו חוזרת לאותה תמונה עם אותם פרטים".

היא ביקשה מאוריאל ומאלירז שיקבלו ל"חטיבת גולני בשמיים" את הלוחמים שנהרגו ברצועת עזה. "אתם כבר קבועים, קבלו אותם תגידו להם שאפשר ותשלחו לפה למטה נחמה להורים שלהם", אמרה להם.

מהר הרצל נסעה פרץ לבקר את נכדיה בעין צורים. "מיד אחר כך הלכתי לחיים, נסעתי לעין צורים לבתי הדס שילדה רק לפני כחודש את מעיין, ודבר ראשון הלכתי לחבק את הילדים ומצאתי את עצמי שרה למעיין את השיר ששרתי לאוריאל כשנולד, 'כשבני הקטן יגדל לא יהיו עוד מלחמות', והלכתי איתם לגנים ושיחקתי איתם ואמרתי - זה כוחנו. אנחנו ממשיכים.

מרים פרץ פנתה למשפחות השכולות שקבלו השבוע את הבשורה המרה על מותם של הבנים. "מה שצריכות המשפחות השכולות זה לדעת שכולנו כאן בזכות הבנים שלהם, אין פה שמאל וימין, כשהן ירגישו שאנחנו עם אחד מלוכדים סביב הכאב וסביב הרצון לחיות, וכשהן ידעו שיש להם מפקדים כמו רסאן וכמו גבי אשכנזי שאתמול התקשר אלי והחברים של אוריאל לפני 16 שנה מתקשרים מהארץ ומחו"ל ואומרים 'אנחנו זוכרים!'.

"זה חללים לא רק של הורים, הנופלים הם נופלים של אומה שעומדת היום בכאב אך עם ראש זקוף", דברי פרץ.