השר ארדן בכנס ירושלים, הבוקר
השר ארדן בכנס ירושלים, הבוקרניסים לב

שר התקשורת גלעד ארדן (הליכוד) פנה היום (שלישי) למ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, מימון שמילה, בדרישה להסיר מהכבלים ומהלווין את שידורי ערוץ אל ג'זירה.

לדברי השר ארדן, במסגרת הסיקור התקשורתי של מבצע "צוק איתן" משודרים באל ג'זירה דברי הסתה חמורים ביותר כנגד מדינת ישראל, ''לצד תמיכה נלהבת בארגון החמאס ובמעשיו הטרוריסטיים''.

ארדן סיפר כי מדינת ישראל מוצגת בשידורי הערוץ כמי שמבצעת פשעי מלחמה כנגד האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה, ''בעוד שפשעי המלחמה אותם מבצע החמאס באופן יומיומי - ירי מכוון על אוכלוסייה אזרחית מתוך אוכלוסייה אזרחית, אינם זוכים לכל ביקורת או גינוי.

''פעולות צה"ל כנגד תשתיות הטרור של החמאס מוצגות באופן שקרי כהתקפה ברוטלית מכוונת כלפי אזרחים חפים מפשע, משודרים סרטוני תעמולה של ארגון החמאס כנגד מדינת ישראל, שידורי הערוץ מציגים את המציאות באופן חד צדדי ונותנים במה נרחבת לגרועים שבאויבי ישראל", כתב השר.

הוא הדגיש כי שידורי הערוץ מהווים הסתה האסורה בפרסום, על פי החוק. "אין ספק כי חופש הביטוי, אשר שמור לו מקום של כבוד בדמוקרטיה הישראלית, כולל בתוכו גם השמעת דעות (ואף דעות קיצוניות) אשר אינן לרוחו של כל אדם.

"יחד עם זאת אני סבור כי בעת הזו, בה מנהלת מדינת ישראל לחימה עיקשת ועקובה מדם נגד ארגון טרור חסר מעצורים המבצע פשעי מלחמה ומנצל באופן ציני את העובדה שמדינת ישראל מכבדת את חוקי הלחימה הבינלאומיים, אין מקום לתת במה לשידורים המהווים שופר תעמולה בשירותו של האויב".

ארדן ביקש מיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין להעלות לדיון בפני המועצה את בקשתו להסרת שידורי ערוץ אל ג'זירה משידורי הכבלים והלווין, ''לכל הפחות עד להתייצבות המצב הביטחוני והשבת השקט על כנו''.