זה מה שדחוף כעת? השער בחומש
זה מה שדחוף כעת? השער בחומשישיבת חומש

בכניסה לישוב החרב חומש שבצפון השומרון הציבו אנשי החטיבה המרחבית שומרון שער כבד שנועד למנוע הגעה רכובה אל המקום.

במועצה האזורית שומרון רואים במעשה אבסורד המתחדד לנוכח האירועים בדרום, אירועים המלמדים על תוצאותיהם הביטחוניות של העקירה והגירוש. "בימים אלו כשמרבית חיילי צה"ל עסוקים בלחימת עזה עם תוצאותיה הכאובות של תכנית ההתנתקות ברצועת עזה ולבבות כל בית ישראל מלווים אותם בתפילה ובדאגה, בחטמ"ר שומרון נדמה שלא למדו דבר ובחרו לחסום בשער כבד את הכניסה לישוב חומש ת"ו", אומרים שם.

עוד מזכירים במועצה את האירועים הביטחוניים החמורים המתרחשים בגזרה ביממות האחרונות. בין האירועים פיגוע ירי בצומת רחלים שבו נפצע כזכור בחור יהודי באורח קשה ובכפר חווארה ובמקומות נוספים נזרקים מידי יום אבנים ובקבוקי תבערה.

למרות כל זאת, אומרים שם "הבוקר מצאה לנכון החטיבה המרחבית לטפל דווקא בנושא האחיזה היהודית בחומש שכזכור תושביה פונו במסגרת תכנית ההתנתקות ביחד עם עוד משלושה מישובי צפון השומרון: שאנור, גני וכדים וישובי גוש קטיף. במשך שבע השנים האחרונות בחורי חומש עושים את המעשה שרבים כל כך מזדהים איתו והוא חידוש ההתיישבות היהודית בחומש ובצפון השומרון. סמוך לשעה 11.00 הגיעו כוחות הנדסה ואבטחה והציבו שער כבד בכניסה ליישוב חומש. זאת על מנת לנסות ולפגוע באחיזה היהודית בחומש ולשבש את התנועה אל שטח הישוב".

יהודה, הנמצא כעת בחומש, מספר: "'הבוקר סמוך לשעה 11.00 עסקנו כתמיד בלימוד במהלך סדר בוקר. לאחר ששמענו רעש של משאית וג'יפים ניגשנו לראות מה קורה ונדהמנו לראות משאית מנוף מלווה באבטחה צבאית מציבה שער סמוך לכניסה לחומש'".

יו"ר במועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לאירועים בחומש ואמר: "חבל מאוד שעיקר מאמצי צה"ל באזור מופנים לנסות לפגוע בבחורים שלומדים תורה בחומש, חומש הינה אחת מהעוולות של הגירוש ומצער מאוד שצה"ל מרכז כוחות דווקא כעת בחומש, במקום לרכז כוחות למאמץ העיקרי של הצבא".

יצוין כי בימים אלו מפיצה ישיבת חומש נייר עמדה ובו נאמר כי הלחימה בדרום חושפת את היקף העוול המוסרי שנעשה עם פינוי גוש קטיף וצפון השומרון. בנייר העמדה מוסבר כי ההצדקה המוסרית ללחימה בעזה כיום, היא זו המנחה את הישיבה במשך שמונה שנות פעילותה. הישיבה קוראת לתיקון העוול המוסרי ולשוב לחומש תחילה.

כזכור במהלך השנה האחרונה ארעו מספר ניסיונות פינוי כושלים של ישיבת חומש מהישוב חומש. "בצבא בחרו לבטל את עליית האלפים המסורתית לחומש בפסח כתג מחיר לאירועי יצהר ומח"ט שומרון אף הציב במשך מרבית שעות היממה כח מג"ב בכדי לנסות ולמנוע את שהיית היהודים בחומש", מזכירים בחומש ומוסיפים כי "למותר לציין שהפעילות היהודית בחומש נמשכת כסדרה אף על פי כן ולמרות הכל".