כאלף כסאות גלגלים יוטסו בהטסות חרום לישראל כדי לספק את הביקוש המוגבר לציוד רפואי המאפשר נגישות ותנועה למרחבים מוגנים במצב החרום הנמשך.

"זהו רק היבט אחד משורת צעדים מערכתיים שהופכים את יד שרה לחלק משמעותי בצבא האזרחי שבחזית העורף", אומר מנכ"ל יד שרה, משה כהן.

מתנדבי יד שרה ממשיכים לשרת את תושבי הדרום ואת חיילי צה"ל המאושפזים בבתי החולים.

כדי להקל על הקשישים והחולים החוששים לצאת מבתיהם הזקוקים לציוד רפואי, יד שרה פותחת שירות משלוחים בו יגיע שליח מיוחד של יד שרה לבתיהם של תושבי הדרום עם הציוד. ישראל הס, הגיע לסניף אשקלון, ושאל כיסא גלגלים עבור רעייתו: "בעת אזעקה כל מה שאני יכול לעשות הוא ללכת איתה למסדרון בחדר המדרגות. כיסא הגלגלים יסייע לנו להגיע מהר".

כהן: "במקרים רבים, כאשר מושמעת צפירת אזעקה, קשישים רבים מעדו ונפצעו בדרך לחדר המוגן. כיסא גלגלים מאפשר העברה מהירה ובטוחה יותר. סיפקנו מאות כיסאות גלגלים ובלוני חמצן ניידים ואנו ערוכים לספק ציוד לכל פונה".

נשיא ומייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי פנה לידידי יד שרה שתרמו את כיסאות הגלגלים. גם חברת "אל על" הסכימה לשתף פעולה בהטסת הציוד.

לסניפי יד שרה בבתי החולים הובאה אספקה גדולה של ציוד רפואי המיועדת לחיילי צה"ל. בסניף "סורוקה" חייל פצוע מגולני ביקש לשאול כיסא גלגלים ולהשתתף בהלוויית חברו.

"אנחנו בקשר מצוין עם נציגות צה"ל בבית החולים ומספקים לחיילים באהבה את כל הציוד הרפואי הנדרש", אומר זלמן טרגין, מנהל הסניף. "החיילים דורשים, לעת עתה, ציוד אורתופדי כמו קביים והליכונים", מספרת כוכי וייס, מנהלת סניף "בילינסון".

נכוניות יד שרה מסיעות אנשים בכיסאות גלגלים המבקשים לצאת מבתיהם לאזורים פחות מסוכנים או להמשיך בשגרת חייהם. עדי בת 23 מאשדוד, מרותקת לכיסא גלגלים נעזרה בשירות הנכוניות כדי להגיע למרכז יום השיקומי. "עיריית אשדוד אמורה לספק את ההסעה, אבל בימים האחרונים הם לא מגיעים אז אנחנו נעזרים ביד שרה. יש לי ביטחון מלא בנהגים של יד שרה. הרכבים ממוזגים והשירות מצוין", מספרת אימה, גילה. על ההתמודדות עם הטילים היא מספרת: "אני נכנסת לחדר מוגן, יש לעדי מיטה שם. זה מה שאנחנו יכולים לעשות".

צוות מוקד המצוקה ערך "מבצע קשר" מיוחד, במסגרתו מתנדבות התקשרו לכל המנויים בדרום, דרשו בשלומם, הציעו סיוע ווידאו כי הם מודעים להוראות פיקוד העורף. במקרים מיוחדים פנו המוקדנים לשכנים ומכרים בבקשה שיסייעו להם.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה, מסכם את הפעילות: "מאז תחילת בצע צוק איתן סייענו לאלפי חולים, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים בדרום. אנחנו מרכזים מאמצים כדי לספק את כל הדרישה. העברנו כמות גדולה של ציוד רפואי מהצפון והמרכז למרכז הלוגיסטי שלנו בבאר שבע. במקביל, נשיא יד שרה אורי לופוליאנסקי פנה לתורמים מעבר לים שתרמו כיסאות גלגלים ואנו מנסים להטיס אותם מהר ככל הניתן. כמעט כל סניפי יד שרה בדרום ממשיכים לפעול כרגיל ואנחנו מתגברים בכל מקום בו יש צורך. העברנו הדרכות למתנדבים ולנהגים והם נחושים לפעול ולהושיט יד לכל פונה".