אל על מתחדשת
אל על מתחדשתיחצ

שר התחבורה ישראל כץ החליט הבוקר (רביעי) לקבל את המלצת מנכ"ל רשות שדות התעופה והורה על פתיחת שדה התעופה בעובדה.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שהתקיימה בנמל התעופה בן גוריון והיא הועברה לידי חברות התעופה. השר מסר כי 4,000 ישראלים תקועים בטורקיה בשל ביטולי טיסות מצד חברות התעופה הזרות. 

במקביל, מתגברות חברות התעופה הישראליות את פעילותן על מנת לסייע לאלפי ישראלים התקועים בנמלי תעופה ברחבי העולם לשוב לישראל.

חברת אל-על החליפה בטיסותיה לציריך, בריסל ובוקרשט את המטוס לדגם גדול יותר על מנת שיוכל להוביל יותר נוסעים. כמו כן הוסיפה טיסה חדשה ללרנה ולהרקליון, וקלטה נוסעים של חברות זרות שנתקעו בארץ ובחו"ל. גם חברות ארקיע וישראייר צפויות להגביר את הטיסות ולקלוט נוסעים של חברות תעופה זרות. 

ברשות שדרות התעופה ביקשו להבהיר כי נמל התעופה בן גוריון פועל כרגיל, זאת למרות הביטולים הרבים של יותר מ-80 טיסות עד לשעה 18:00 הערב. במקביל, לפחות 200 טיסות צפויות לנחות בנתב"ג ביממה הקרובה.

ראש העיר לשעבר של ניו יורק מייקל בלומברג הודיע כי יטוס הלילה בטיסת אל על לתל אביב "כדי להפגין סולידריות עם ישראל וכדי להראות שזה בטוח לטוס לישראל וממנה", כך על פי הודעה שפורסמה מלשכתו.

בלומברג קרא לרשות התעופה הפדרלית לבטל את החלטתה לעצור את הטיסות לישראל, "נתב"ג הוא אחד מנמלי התעופה המוגנים ביותר בעולם ומטוסי אל על ממריאים ונוחתים בו בשלום באופן תדיר.

בתוך כך הודיע מזכיר המדינה ג'ון קרי כי רשות התעופה האמריקנית תחליט ביממה הקרובה האם להאריך את החלטה להשעות את הטיסות לישראל, לאחר השיחה שקיים עימו ראש הממשלה נתניהו. דוברת מחלקת מחלקת המדינה ג'ן סאקי הדגישה כי הצעד החריג נבע משיקולי ביטחון.