תפילה ליד עזה
תפילה ליד עזהדובר צה"ל

אנשי הצלב באדום לוחצים על ישראל להסכים להפסקת אש הומניטארית לכמה ימים כדי לאמוד את הנזקים בשכונות השונות ברצועת עזה.

בצה"ל יודעים כי "הפסקות הומניטאריות" מנוצלות בדרך כלל על ידי ארגוני הטרור להיערכות מחדש בשטח וצבירת כוחות חדשים להמשך הלחימה עם לוחמי צה"ל.

באזור רפיח הסגירו עצמם הלילה כ-150 פלסטינים, רובם מחבלי חמאס, לידי כוחות של חטיבת גבעתי. המחבלים יצאו בידיים מורמות ונעצרו על ידי החיילים בשטח. כעת מרוכזים המחבלים במתקן כליאה מחוץ לעזה, כשהם אזוקים, ותחת חקירת שירות הביטחון הכללי.

בדרג המדיני לא ממהרים להפסיק את האש וכי שרים בכירים מעריכים כי הסיכוי להפסקת האש בימים הקרובים - קלוש. גורם צבאי מסר כי דרושים עוד לפחות שבועיים כדי להשלים את המשימה ועל כן יש להחריף את המבצע.

במהלך הלילה תקפו כוחות חיל הים והאוויר 120 יעדים. יותר מ-15 מחבלים נהרגו בתקיפות אלה. עד כה אותרו 31 מנהרות ועשרות פירים שמובילים למנהרות נוספות. תשע מהן הושמדו או נוטרלו. עד היום הותקפו 3,300 יעדי טרור – מרביתם על ידי כוחות של חיל האוויר. לא היו נפגעים במהלך הלילה.

בבתי החולים מאושפזים 137 חיילים שנפצעו בקרבות ברצועת עזה, כמחצית מהם ב"סורוקה" וב"ברזילי". מצבם של 2 אנוש, 4 פצועים קשה, ומצבם של 2 מוגדר בינוני עד קשה. האחרים פצועים בינוני וקל. ביממה האחרונה נפצעו בקרבות באזור רצועת עזה 2 חיילים פצעים קשים, 10חיילים נפצעו בינוני, ו-20 נפצעו קל.