קצובר ומטר עם חיילי הדרום
קצובר ומטר עם חיילי הדרוםנשים בירוק

פעילי תנועת 'נשים בירוק' יצאו מגבעת עוז וגאו"ן שהוקמה לזכר שלושת הנערים החטופים שנרצחו, לשטחי הכינוס של חיילי צה"ל בדרום ואיתם חבילות שי עמוסות כל טוב.

בחבילות השי שנתרמו על ידי פעילי התנועה ומתנדבות 'הפינה החמה' שבצומת גוש עציון מצאו החיילים ערכות קפה, גרביים, תחתונים, מים, עוגיות ביתיות, ממתקים ועוד.

"השתדלנו להגיע הכי קרוב לחזית, לשטחי הכינוס", מספרות ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, ומציינות כי "שטחי הכינוס הם שטחים מאולתרים, על החול, ביום השמש קופחת וחודרת את הצלייה המתוחה מעל ראשי החיילים. אין לאן לברוח...".

עם זאת הן מספרות על שיח מחזק ומרומם נפש עם החיילים עצמם. "לאחר התברברות קצרה הגענו לשטח סמוך לחצות. מצאנו את החיילים בערנות מלאה למרות השעה כשמצב רוחם מרומם. גילינו מוטיבציות אדירות ומודעות גבוהה לחשיבותה של שליחותם המבצעית, הבנה שבטחון עם ישראל על כתפיהם ומוכנים בלב שמח ושלם לעשות את המלאכה".

השתיים מוסיפות וממליצות להנהגה הישראלית לפגוש את הלוחמים והקצינים בשטח ולהתחזק מרוחם. "מומלץ מאוד לשרים ולחברי הכנסת לקפוץ אליהם, לא בשביל החיילים אלא בשבילם עצמם, לחוש את פעימות לב העם, לראות את צבאנו המורכב מכל עם ישראל, מיצהר ועד אילת, מרמת גן ועד לבית-אל. אשרינו שדור נפלא כזה צומח בארץ ישראל".

לבד מהביקור בדרום וההיאחזות בגבעת 'עוז וגאו"ן' מציינות קצובר ומטר כי גם מחנה שדמה שבמזרח גוש עציון, המחנה שאלמלא פעילותן הנמרצת עלול היה לעבור לידי הרשות הפלשתינית, הופך לנקודת היערכות משמעותית עבור חיילי צה"ל. "ב"ה חיילי מילואים רבים מאכלסים את המחנה, כפי שהיה בעבר וכפי שצריך להיות. המבנים ששופצו על ידי פעילי 'נשים בירוק' ובמיוחד בית הכנסת שקבענו במקום הם כעת בית חם ונח לחיילי צה"ל".

קצובר ומטר מספרות על תרומתן הבלתי פוסקת של נשים מישובי גוש עציון והסביבה לחיילים שבשדמה ובנקודות האחרות שבגזרה. "הן מגיעות מירושלים ומישובי גוש עציון ודואגות לצ'פר את החיילים בממתקים, ביגוד קל, דאודורנטים ועוד. זה המקום לחזור ולהודות לכל מי שהיה שותף למאבק להשאיר את שדמה בידי עם ישראל. כעת נראה שגם צה"ל מודה לכם בחום, גם אם בשקט".

עוד מספרות השתיים כי בכוונתן להמשיך ולבקר את חיילי צה"ל בדרום ולשם כך הן ממשיכות ומרכזות תרומות מכל סוג. "נודה בשמנו ובשם החיילים והקצינים לכל עזרה שתאפשר לנו להמשיך לתרום ולהירתם".