מח"ט גולני רסאן עליאן
מח"ט גולני רסאן עליאןדובר צה"ל

חטיבה מספר 1: חטיבת גולני שספגה אבדות רבות במהלך מבצע "צוק איתן" פועלת בשטח רצועת עזה מזה חמישה ימים.

במהלך התמרון, בסיוע כוחות שריון והנדסה, איתרה החטיבה 18 פירים והשמידה ארבע מנהרות התקפיות שכוונו נגד אזרחי מדינת ישראל. במהלך התמרון חיסלו כוחות החטיבה כ-110 מחבלים.

פעילות החטיבה הובילה לחשיפתם של 17 פירי מנהרות שונים בשטח הרצועה. בנוסף, תפסה החטיבה אמצעי לחימה רבים וציוד מודיעיני של מחבלי חמאס הכולל מכשירי קשר, מחשבים וחוברות הדרכה.

מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה רסאן עליאן, נפצע בתחילת השבוע וכעבור יומיים חזר לפקד על חייליו במבצע למיגור הטרור מעזהעליאן שוחח עם כתבים ביציאה מבית החולים סורוקה וסיפר על הנחישות והמוטיבציה הגדולה של חייליו לסיים את המבצע בניצחון מוחץ מול ארגוני הטרור.

"הייתי בקשר עם המג"דים על ההישגים ואני חוזר לקחת פיקוד על החטיבה. לקבל לוחמי ולהמשיך קדימה. הרוח חזקה בחטיבה ואיתנה. עברתי עם הפצועים של הלוחמים ואם היה לי אוטובוס הייתי מעמיסם חזרה. היה לנו קרב קשה בבוקר בו נפצעתי. חטפתי RPG כמה מטרים מעל ראשי. קצת שריטות אבל בסדר", סיפר.

"החטיבה ממשיכה כרגע במשימתה העיקרית לחשוף מנהרות ולהשמיד כמה שיותר מחבלים. הרגנו המון מחבלים וזה מה שצריך. אני מקווה שתוך שעות אחזור לנקודות העבודה ברצועה. אני רוצה לשלוח חיבוק גדול למשפחות השכולות, לא הצלחתי להגיע אליהן ואעשה זאת. הן מחזקים אותנו", אמר.

עליאן נחשב ללוחם מהשורה הראשונה בצה"ל. פעמים רבות היה נוהג להנחיל לחייליו הלוחמים "פעילות יש בבני עקיבא, מבצעים בסופר-מרקט, בעזה - יש מלחמה". עליאן נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בשפרעם. אחד מאחיו שירת כמפקד גדוד בחטיבת גבעתי ואחיו השני כקצין מטה בפיקוד הצפון.