חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרה
חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרהפלאש 90

ראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר, מתמרן בין תפקידו כראש מועצה המוצאת את עצמה שוב ושוב תחת איום הטילים מהרצועה לבין תפקידו כאב מודאג לשלומם של שני בניו המוצבים כלוחמים בגזרת עזה.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו על מורכבות הימים הללו. ליבר מספר כיצד בימים האחרונים ניסו הוא ובני משפחתו ליצור קשר עם הבן, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, אך לא היה מענה. כעת הוא מקווה שהיום הקשר יתאפשר עם ההפוגה שאליה אולי יצאו הכוחות להתרעננות.

כאמור דאגתו של ליבר נתונה גם לבנו השני, אם כי, הוא מציין, בן זה מוצב בגזרת עוטף עזה ולפי שעה לא נכנס אל תוככי הרצועה. ליבר מכיר היטב את התחושות כאב מודאג. הוא מזכיר כי בשנת 2004 בנו הגדול נפצע באורח קשה "אבל אנחנו גם מאחורי זה", הוא אומר ופונה לשיחה על תחושתו כראש מועצה שגם אם אינה צמודה לגדר עם הרצועה הרי שהיא מטווחת לא פעם בידי מחבלי החיזבאללה.

ליבר מציין כי כראש מועצה תחושתו היא שכעת קיימת הזדמנות לנצל את המבצע הצבאי על מנת להשיג שקט ארוך טווח. עם זאת גם הוא מכיר את המציאות המורכבת שבה צריך לתמרן ראש הממשלה בין הזירה הביטחונית לזו המדינית והבינלאומית והוא קובע כי לו עצמו אין יכולת להשיא עצות לראש הממשלה אך תחושתו היא שהמנהרות הוכיחו כי לא ניתן להסתפק בפתרון מדיני להסלמה הביטחונית. "הדברים מורכבים. מדיני וצבאי משמשים בערבוביה", הוא אומר ומעיר כי הפסקת אש במציאות הנוכחית תהיה בעייתית.

ליבר מספר בדבריו על המפגש שקיימו ראשי הרשויות בדרום עם ראש הממשלה, מפגש בו העניקו לו גיבוי מתבקש והכרחי "להמשיך ולא לעצור באמצע".

עוד הוא מוסיף ומעריך כי לאיום המנהרות לא יהיה פתרון של מאת האחוזים גם אם הצבא ימשיך בפעילותו. לטעמו ,על מנת להתמודד עם איום זה יש לשלב פתרון צבאי בטכנולוגי כדוגמת כיפת ברזל.