יאיר שמיר
יאיר שמירצילום: פלאש 90

שר החקלאות, יאיר שמיר מ"ישראל ביתנו", התייחס הבוקר (שני) לדרישה מארצות הברית להפסיק את האש.

שמיר קורא כעת בעקבות הלחץ העולמי על ישראל להרוויח זמן בשטח, כלשונו ולהשלים את הפעולה מצד אחד ולשמור על היחסים הטובים עם ארצות הברית מאידך.

"נסיגה היום בלי לגעת בראשו של השטן תביא לנו את הסיבוב הרביעי בתנאים קשים יותר", אמר שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר ז"ל. 

"היה ידוע ששעון החול הולך ואוזל כעת לא צריך להתקפל  אלא להרוויח זמן", אמר שמיר, ביזבזנו את הזמן, נתנו לנו למעלה משלושה שבועות אך הצבא הגדול הזה לא הצליח לסיים את המלאכה בשלושה שבועות".

 "שלושה שבועות זה המון זמן לצבא מתוחכם וחזק כמו צה"ל, הוא יכול היה לעשות את מה שהוא עשה ב-21 יום ב-10 ימים ואז היו לנו עוד כמה ימים לרדוף את ראשי חמאס", אמר שמיר לערוץ 2.

"מבחינה צבאית אני מרגיש שיש כאן החמצה", הדגיש. "הייתה לנו אפשרות לנצח עד הסוף ולהכריע את הגוף שנלחם בנו". שמיר הסביר כי האשם הוא לא בצבא, "שעשה את מה שאמרו לו ביסודיות ובמקצועיות", אלא בהנחיות שהוא קיבל. "לפי דעתי היו צריכים לתת יעדים יותר אגרסיביים ויותר ברורים ולקצר לוחות זמנים", אמר. "נגררנו ולא היינו יצירתיים. כל הזמן רק הגבנו לחמאס, לא הוצאנו את האויב משיווי משקל באיזה מהלך מפתיע".

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, אמר היום כי "ישראל חבה רבות לארה"ב ידידתה הגדולה ביותר, אך חובה זו אסור לה לבוא על חשבון בטחונה ועתידה של ישראל.

הסכמה להפסקת אש בתנאים הנוכחיים תהייה בפועל רק הפוגה קצרה לפני סבב לחימה נוסף וקשה יותר. על ממשלת ישראל להמשיך בכל הכלים העומדים לרשותה למיגור המנהרות, והחזרת השקט לתושבי הדרום לזמן הארוך ביותר", אמר ישי.