ילדים אוכלים. אילוסטרציה
ילדים אוכלים. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך.

מטרת החוק היא להבטיח כי אספקה ומכירה של מזון בתחום מוסד חינוך, תהיה בהתאם לכללים שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם שר הבריאות, לעניין הרכב המזון וערכו התזונתי, בהתחשב בין השאר בסוג מוסד החינוך, בצרכי התלמידים ובגילם.

הצעת החוק קובעת כי ניתן יהיה להטיל עיצומים כספיים על מי שאינו עומד בכללים, בהתאם לתנאים המפורטים בהצעה. עוד מוצע לקבוע כי שר החינוך ימנה, מבין עובדי משרדו, ממונה על ביצוע החוק וכן כי יהיה רשאי למנות מפקחים שיפקחו על ביצועו.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "בין גורמי הסיכון המרכזיים לתחלואה ולתמותה בישראל נמנים תזונה בלתי נבונה והעדר פעילות גופנית. אלה גורמים להשמנה, למחלות לב וכלי דם ולמחלות נוספות הגובות מחיר בריאותי וכלכלי כבד. כדי להתמודד עם הבעיה יש ליישם מדיניות מניעה בקרב תלמידים במסגרת מוסדות החינוך, אשר מהווים סוכן משמעותי וחשוב לתלמידים ולהוריהם, באמצעות שיפור אורחות חיים בדגש על תזונה נכונה".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע (התנועה) אמר כי "החוק הזה הוא בבחינת פריצת דרך וכניסה לתחום שעד היום לא עסקנו בו. לקח לנו הרבה זמן לחוקק אות ואנחנו רואים בו התקדמות מאוד חשובה בעניין בריאות הילדים".