חיילים טרור צה"ל ירי לוחמים סדר ערבים
חיילים טרור צה"ל ירי לוחמים סדר ערביםפלאש 90

מבצע "צוק איתן": האלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, סיפר הבוקר (שלישי) כי הדרג המדיני ידע על מנהרות הטרור אך לא הבין את משמעותן בפועל.

"יש פער, פער אנושי, בין ההבנה התיאורטית להבנה המעשית", אמר עמידרור לגלי צה"ל.

"ראש הממשלה, לפני שנה וחצי או שנתיים, אמר לי שמשהו מטריד אותו מאוד בנושא המנהרות", סיפר עמידרור, שכיהן בעבר כראש חטיבת המחקר באגף המודיעין. "אני קראתי אלי את העוסקים במנהרות בצה"ל, שמעתי את כולם והבנתי שזאת בעיה גדולה. אני לא יכול להגיד שגם אני הבנתי את המשמעות המאוד מעשית של המנהרות הללו במובן שמובן היום לכולם".

עמידרור העריך כי ראש הממשלה נתניהו ייצא למבצע גדול בעזה רק אם לא תהיה ברירה. "ראש הממשלה לא מקבל החלטות בגלל דברים שאמר שר כזה או אחר או בגלל דעת הקהל", אמר. "נתניהו יודע כמה קשה ההחלטה וכמה קשות יכולות להיות התוצאות שלה. אם הוא יחוש שאין ברירה אז הוא ילך עם זה כל הדרך".

לפנות בוקר הותר לפרסום כי חמישה חיילים נהרגו אמש בעת סיכול ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז.

סמל דניאל קדמי, לוחם בקורס מפקדי כיתות, בן 18 מצופים. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

סמל ברקאי ישי שור, לוחם בקורס מפקדי כיתות, בן 21 מירושלים. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים הערב בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

סמל שגיא ארז, לוחם בקורס מפקדי כיתות, בן 19 מקרית אתא. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

סמל דור דרעי, לוחם בקורס מפקדי כיתות, בן 18 מירושלים. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל אחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

סמל נדב ריימונד, לוחם בקורס מפקדי כיתות, בן 19 משדמות דבורה. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין בשדמות דבורה.