לא להפרד ומשול. זנדברג
לא להפרד ומשול. זנדברגפלאש 90

עקבות הדיון הסוער שהתקיים אתמול (שני) בועדת הפנים של הכנסת סביב סוגיית ההתמודדות עם תופעת ההסתה, דיון שעסק גם בהסתה נגד ערבים ונוצרים המבקשים להתגייס לשירות צבאי או אזרחי מבהירה חברת הכנסת תמר זנדברג את עמדתה אותה היא מגדירה כשוויונית וצודקת.

לדבריה "הגעתי אתמול לדיון בוועדת הפנים כדי להתריע נגד הסתה קשה ומסוכנת שמתנהלת בימים אלה, בעיקר נגד ערבים ושמאלנים. במהלך הדיון הכומר גבריאל נדאף נשא דברים בנושא גיוס נוצרים, ואני ייצגתי את עמדת מרצ המתנגדת להפרד ומשול בין נוצרים למוסלמים בציבור הערבי ומתנגדת להתניית זכויות בחובות. זו עמדה הומניסטית שוויונית וצודקת, וגם אם מישהו לא מסכים איתה, אפשר לומר בוודאות שהיא לפחות לגיטימית".

על הסערה שהתפתחה בעקבות הדברים אומרת זנדברג כי "בתגובה אותו כומר, שהגיע בליווי אנשי 'אם תרצו' הגיב בצורה בוטה וקיצונית והאשים אותי שאני מעודדת אלימות, זאת על אף שטרחתי לציין שוב ושוב שאני מגנה כל אלימות וכל הסתה והפחדה ועומדת על כך שדעתו לגיטימית למרות שהיא שונה משלי".

באשר לאב נדאף עצמו קובעת זנדברג כי "הכנסייה שהכומר מייצג מתנערת ממנו וטוענת שאינו מייצג את עמדתה כלל אלא את עצמו בלבד".

לדבריה "אתמול בלילה הכומר העלה פוסט שבו הוא מאשים אותי בעידוד אלימות, פוסט שפורסם גם בעמודי ימין שונים ושהועתק ופורסם על ידי אתרים לא אחראיים שלא טרחו לברר מה באמת התרחש".

זנדברג מדגישה בדבריה כי "כפי שאמרתי גם בדיון מספר פעמים, אני מתנגדת לכל סוג של הסתה ואלימות, גם זו המופנית כלפי הכומר ומשפחתו, אבל לא פחות מזה אני מתנגדת להסתה ומניפולציה המופנים נגדי על ידי גורמים ואתרים שמנסים לנצל את המצב על מנת להגביר את האלימות והאיבה שהם כביכול פועלים נגדה".

יצוין כי על תנועת 'אם תרצו' שלדבריה ליוו את הכומר, מביעה זנדברג השתאות באשר לעצם מעמדם בדיון שכן לדבריה מדובר ב"תנועה שבית המשפט קבע שהיא בעלת מאפיינים פשיסטיים".

נזכיר בהקשר זה כי לאחר קביעת בית המשפט המחוזי בירושלים שקיימים מאפיינים דומים בין עקרונות התנועה לעקרונות הפאשיזם הגיב בא כוחה, עורך הדין נדב העצני, ואמר כי התנועה תערער על הקביעה שכן "בית המשפט הגיע למחוז מסוכן ביותר לדמוקרטיה הישראלית כיוון שאם בית המשפט העליון לא יתקן את פסק הדין הזה, ישרור במדינת ישראל חופש ביזוי קיצוני המאפשר להסית ולהוציא מחוץ לגדר ציבורים משני עברי המתרס הפוליטי. וחמור מכך, מאפשר להכתיר כל ציוני כפאשיסט. לכן 'אם תרצו' תערער על פסק הדין הזה לבית המשפט העליון".