ישיבה בחורי ישיבות
ישיבה בחורי ישיבותפלאש 90

על רקע הלחימה בעזה והמתיחות הביטחונית בדרום ובמרכז, עלו בתחילת השבוע קולות חרדיים שקראו לבטל השנה את 'בין הזמנים' או לחילופין להעתיקה לאחר החגים, ובלבד שבתקופה זו יישבו בחורי הישיבות וילמדו תורה ברציפות וכדי להגן על שלום החיילים ועל תושבי הדרום.

ואכן היוזמה קרמה עור וגידים. גדולי האדמו"רים הורו לתלמידיהם שלא לקיים את 'בין הזמנים' על רקע המצב הביטחוני המתוח. האדמו"ר מגור הורה לתלמידיו לצאת הביתה ל'תשעה באב' ומיד לחזור לישיבות לסדר לימודים רגיל. האדמו"ר מבעלזא אסר על תלמידי הישיבות לנסוע לטיולים אלא הישיבות יקיימו מתכונת של לימודים המשלבת דרשות בענייני מוסר והתחזקות. על נוהל דומה הוחלט בישיבות חסידיות נוספות.

גם התלמידים בציבור הספרדי צפויים לבטל את ימי 'בין הזמנים'. הרב הראשון לציון הרב יצחק יוסף קרא בשיעורו השבועי במוצאי שבת האחרון לבטל את 'בין הזמנים'. "אם המלחמה תימשך לאחר תשעה באב - לא ראוי שהבחורים יצאו לבין הזמנים, יש להמשיך וללמוד, לא שייך לעשות בין הזמנים בשעת מלחמה כאשר יש שנמצאים בחזית, על כן אני חושב להמשיך את הסדרים כרגיל בישיבות, וגם אם לא ממשיכים צריכים כולם להמשיך ללמוד בישיבת בין הזמנים, לא שייך לטייל בעת שכזו", אמר.

בתחילת השבוע שוחח עם ערוץ 7 ראש ישיבה חרדי מהדרום ואמר כי "לא ייתכן שבשעה שחיילי צה"ל מחרפים נפשם בהגנה על עם ישראל, הצד הרוחני ירפה כוחו ולא ייתן את ההגנה הרוחנית המסופקת על ידיו. אנחנו מאמינים שהתורה מגנה על עם ישראל. איך ניתן לסגור את הגמרא בימים טרופים אלה"?!, הוא תהה.