המנהרה שנחשפה
המנהרה שנחשפהצילום: דובר צה"ל

עם תחילתה של הפעילות הקרקעית חשפה חטיבה 7 פיר מרכזי של מנהרה התקפית שמגיעה לשטח ישראל. הפיר היה צמוד למתחם של מסגד - בו נמצאו מדים וציוד צבאי.

לפני מספר ימים נמצא פיר נוסף של המנהרה תחת מה שנראה, לכאורה, כבאר מים. בעזרת כוח הנדסי הפיר פוצץ ובתוכו התגלו אקדח, כלים הנדסיים ושתי הסתעפויות נוספות של המנהרה, אחת מהן לכיוון המסגד.

לפני יומיים, התגלה כי קיים פיר נוסף של המנהרה, הפעם בצידה המזרחי של הגדר, כ- 2 ק"מ מקיבוץ בארי. היום (שלישי) בשעות הבוקר פוצצה המנהרה שכללה 8 פירים.

חטיבה 7 פוצצה מנהרה עם 8 פירים


מפקד החטיבה אמר בעקבות פיצוץ המנהרה, כי "בתוך הרצועה קיים מערך שלם של מנהרות לחימה עם חלוקה גיאוגרפית ברורה. לצערי, נושא המנהרות והלחימה התת-קרקעית הוא סבוך ונצטרך לטפל בו גם אחרי המבצע הזה, אין פה פיתרון פשוט ומהיר".

לדבריו, "אחת המטרות הראשיות של המבצע היא פגיעה בעיר התחתית שחמאס חפר למטרות טרור. בעיניי, אלו הם גם האירועים המשמעותיים ביותר של החטיבה שעברנו עד כה - מציאת המנהרות ההתקפיות שיועדו לתקיפת תושבי מדינת ישראל".

המח"ט ציין, כי "במהלך המבצע החטיבה פועלת במסגרת משולבת של חיילי סדיר ומילואים. בכל ימי המבצע אני נמצא בשטח בין הכוחות ורואה חיילים שפועלים במקצועיות, מסירות ונחישות. המבצע מהווה פעולה רחבה שתכליתה הוא לפגוע בתשתיות חמאס, הגלויות והסמויות, וללוחמי השריון יש מקום נכבד בכתיבת ההיסטוריה של המהלך הזה".

עד כה חיסלו לוחמי חטיבה 7 60 מחבלים, פגעו ב-3 מנהרות לחימה התקפיות והרסו עשרות תשתיות של החמאס.