יתקשו להפתיע בנתב"ג
יתקשו להפתיע בנתב"גפלאש 90

ועדת הכלכלה דנה היום (שלישי) בסיוע לחברות התעופה בעקבות מבצע 'צוק איתן' וכן בהעתקת הטיסות מנתב"ג לעובדה. כמו כן קיימה הועדה דיון נוסף בסגירת שדות התעופה דב והרצליה.

לאחר שמנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי תיאר את הכשלים בהעתקת הטיסות לשדה עובדה, אמר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן: 'יש צורך דחוף בהקמת שדה תעופה נוסף לנתב"ג. האירועים האחרונים של סגירת נתב"ג ואי היכולת של רשות שדות התעופה להעתיק טיסות לשדה בעובדה, מוכיחים זאת מעבר לכל ספק. זו עוד דוגמא להעדר יכולת ביצוע של ממשלות ישראל לאורך שנים'.

במהלך הישיבה הקריא ח"כ ברוורמן ציטוט של שר התחבורה ישראל כץ מיוני 2013 בישיבת ועדת הכלכלה באותו נושא: "אם לא רוצים להגיע למצב שאין איפה לנחות ולהמריא – צריך לקבל את ההחלטה על הקמת השדה המשלים לנתב"ג כבר בחודשים הקרובים".

לאחר שהתברר כי משרד התחבורה לא קידם פיתוח שדות תעופה, שדה נוסף לנתב"ג ושדות חלופיים להרצליה ושדה דב, החליט יושב ראש הועדה להקים ועדת משנה שתעקוב באופן הדוק אחר הנושא.

בסיום הישיבה בנושא סגירת שדה דב ושדה הרצליה, דרש ח"כ ברוורמן ממשרד התחבורה להגיש בתוך 3 חודשים דיווח לוועדה, על קידום תוכנית מתאר מפורטת לשדה החלופי בעין שמר.

כמו כן דרש ח"כ ברוורמן ממנהלת מנהל התיכנון במשרד הפנים, בינת שוורץ, לכנס לאחר הדיווח של משרד התחבורה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כדי לאשר אורכה להפעלתו של שדה התעופה בהרצליה.