הפגנות עובדי רשות השידור
הפגנות עובדי רשות השידורפלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את חוק השידור הציבורי אותו יזם שר התקשורת גלעד ארדן, לפיו ב-31.3.15 תיסגר רשות השידור, תבוטל אגרת הטלוויזיה ויוקם תאגיד שידור ציבורי חדש.

בחוק נקבע כי לפחות 25% מעובדי התאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור.

בתאגיד השידור החדש יפעלו שלוש תחנות טלוויזיה - ערוץ כללי, ערוץ בערבית וערוץ לילדים ונוער. כמו כן, כל תחנות הרדיו הפועלות כיום תחת רשות השידור ימשיכו לפעול תחת התאגיד החדש.

לאחר אישור החוק בירכה אלהרר על ההישג בעמוד הפייסבוק שלה ואמרה "אחרי הרבה תלאות, ויכוחים ותהיות אם בכלל - העברנו היום את חוק השידור הציבורי. לא עוד אגרה, לא עוד מינויים פוליטיים, לא עוד שימוש בכספי ציבור לקמפיינים שקריים ומניפולטיביים. היום נולד מחדש השידור הציבורי בישראל".

יוזם החוק, השר ארדן, אמר במליאה עם אישור החוק, כי "היום אנחנו מתקנים את המעוות. מחזירים לעם ישראל את מה ששייך לו. השידור הציבורי מפסיק לקחת ומתחיל לתת. עם ישראל יקבל בקרוב תמורה ללא אגרה. חוק הזה הוא בשורה לכל מי שהתרבות והחברה הישראלית יקרה לו".

"החוק הזה הוא בשורה לכל מי שיודע שהחוסן שלנו לא נמצא רק בצבא חזק, אלא גם ביצירה, בהיסטוריה, בתרבות ובמורשת ישראל. בייחוד בימים לא קלים אלו, החוק הזה והדרך שבה הוא נחקק, הם עוד הוכחה לחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. אני גאה להכריז : היום, השידור הציבורי, חוזר אל מקומו הטבעי, אל עם ישראל", הוסיף.