תותחנים בגבול עזה
תותחנים בגבול עזהפלאש 90

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, שבשטחה נהרגו אתמול עשרה חיילים בהיתקלות עם מחבלים ומפגיעת פצמ"ר, אומר לערוץ 7 כי רצף האירועים אתמול כולל ניסיון החדירה ונפילת חיילים נוספים, הוכיח שוב שאנחנו נמצאים במלחמה.

לדבריו, "זה יום קשה מאוד מאוד, גם רגשית וגם פיזית. אנחנו באשכול מחבקים את המשפחות השכולות אוהבים אותם מאוד, ואני לא מוצא את המילים לחזק אותם כי הם איבדו את היקר מכל, ומצד שני אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים לא במבצע אלא במלחמה כשהמטרה צריכה להיות מאוד ברורה, לנקות את כל המנהרות ולתת אפשרות לילדים לגדול בשקט ובשלווה בלי פחד שיצאו מתחת לאדמה מחבלים, ולהפסיק את ירי הטילים והטפטוף".

ילין מקווה שהקבינט ישדר נחישות ולא גמגום, "היום הקבינט והממשלה מבינים שברגע שאתה מבליג על קסאם אחד או פצמ"ר אחד על חקלאי, בסוף תמצא את עצמך עם טילים על חיפה ואני מקווה שלא נחזור לשם. למרות שהיום הקבינט והממשלה יותר נחושים לטפל בתופעה הזאת, אבל אם אתה לא מחליט אם אתה במלחמה או במלחמה על הפסקת האש, אז אתה משדר זיגזג ויוצר שאננות שהיא האויב מספר אחד. אני צריך שכל הזמן הצבא יהיה דרוך, שהחיילים בשטחי כינוס יהיו דרוכים שהתושבים יהיו דרוכים ושמשפחות ידעו שאין להם מה לבוא לבקר אותם".

ילין מבהיר, כי הילדים ישארו בצפון כל עוד איום המנהרות לא הוסר, "הילדים לא צריכים לחוות את המלחמה, אנחנו כבר מדינה והיישובים האלה האלה הוקמו בקום המדינה. כשיגיע זמנם הם ילכו לצבא אני מקווה שכבר לא נצטרך, אבל היום הם צריכים להנות מהחופש, מהבריכה ומהכנרת, שיהנו מהחיים, זמנם לתרום יגיע. אנחנו לא צריכים אותם היום עם שריטות ובעיות שגם ככה הרבה מהתושבים נמצאים בהם".

ילין מחלק את יומו בין דאגה לבנו ולתושבי אשכול, "אני כל הזמן הולך לבקר את הפצועים יחד עם הבן שלי שנפצע והוא על כסא גלגלים, אני סוחב אותו לביקורים וביתר הזמן אני באשכול, ישן באשכול ונושם ונמצא באשכול, ביחד עם התושבים שלי שהם הדבר הכי יקר שיש".