חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרה
חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרהפלאש 90

תא"ל במיל' אמציה חן (פצי), אומר שאסור לסיים את הלחימה בפיצוץ המנהרות לכיוון ישראל בלבד, לדבריו מדובר במתחם תת קרקעי ענק הרבה יותר.

"צריך לדעת, שיש שם מתחם תת קרקעי ענק ולא רק המנהרות שמובילות לישראל, מדובר במערך תת קרקעי כולל, שבו נמצאים אמצעים לייצור טילים, מפקדות, מערך טילים ותעלות קשר של החמאס. נאחזים בקש, כששמים את המנהרות שמובילות לישראל כראש ועיקר, פגיעה רק במנהרות אלה מבטיחה שהכוח העיקרי של האויב לא יפגע, ועובדה שהוא ממשיך לירות. המנהרות הן רק חלק קטן ממתחם תת קרקעי ענק שבו נמצאים כל מערכי הלחימה".

חן מזהיר, כי סיום מבצע צוק איתן עכשיו, ייתן אור ירוק לכל ארגוני הטרור מסביבנו, "אם נסיים כמו בעפרת יצוקה ועמוד ענן, בהישג רדוד ללא הכרעה או במקרה הטוב בתיקו, וננסה להציג את זה כניצחון, ארגוני הטרור מסביב יקבלו אור ירוק להמשיך לפעול ביתר שאת. פה מדובר רק בתרגיל מעבדה, תחשוב כיצד המערכת הייתה מתפקדת, לו הייתה נפתחת בנוסף לחזית בעזה, חזית בצפון, במרכז ובדרום. חוסר הנחישות שלנו להכריע, משדר גם לארגוני הטרור מסביבנו".

לדבריו חוסר הנחישות שלנו לא התחילה מהיום, "לצערי מאז מלחמת שלום הגליל, צה"ל לא השיג ולו הכרעה אחת. במלחמת שלום הגליל, שמעון פרס יצא במהלך הציני שלו, כדי להפיל את הממשלה. הוא ריכז מספר דמיוני של 400 אלף איש בכיכר מלכי ישראל, והגדיר את מלחמת שלום הגליל, כמלחמת כזב מיותרת. וזו היתה מלחמה צודקת שהיתה יכולה להשיב את השקט לתושבי הצפון. רבין ופרס המציאו אז את המושג שיוצאים למלחמה רק שכמקיזים כל כך הרבה דם, שכבר אין ברירה. האויב ידע לזהות את זה ולהקיז דם יהודי עד גבול מסוים. מאז ועד היום לא הכרענו שום מלחמה".

לדבריו לפני 40 שנה כשהיה רצון להכריע הדברים התבצעו טוב יותר, "אז המצרים תקפו אותנו בהפתעה גמורה וצה"ל הצליח בזכות רוח הנחישות למצוא פירצה ולהתייצב בעורף הצבא המצרי והסורי".

תא"ל אמציה חן מזכיר כי מאז מלחמת שלום הגליל, ראשי הצבא מסתתרים כל הזמן מאחורי המדינאים, "לא די בכך שאז שמעון פרס וחבריו כינו את המלחמה כמלחמת כזב, הם גם הקימו את ועדת כהן שגירשה את רפול מתפקידו, ומאז יש גם שינוי בקבלת ההחלטות. פעם ראשי הצבא היו דומיננטים, היום הם מסתתרים מאחורי הכלל הדמוקרטי שאת היעדים תקבע הממשלה".

לדבריו כנופיית אוסלו ממשיכה להוביל אותנו גם היום, "בשנות השבעים, כשהייתי ממלא מקום מפקד סיירת שקד, ידענו להתמודד מול טרור בקרב אוכלוסייה אזרחית ומצאנו פתרונות לכל האתגרים. לצערי ישנה היום שוב קבוצה של קצינים למען שלום ובטחון, שהובילה את המהלך הנוראי של הסכם אוסלו, שסייעה לא רק לקריסת ההסכם, אלא להתעצמות של אויבי ישראל והיום הם שוב מובילים אותנו להישענות על שונאי ישראל. הם רוצים שנסמוך על אבו מאזן הנבל, שניצל עם ערפאת את הסכם אוסלו כדי להמשיך להתחמש. כנופיית אוסלו הם חבורת קצינים ללא ניסיון צבאי אמיתי, שמסיתים את דעת הציבור מהסכנות האמיתיות".