ביריד
בירידתנועת אריאל

מכירת ענק של מוצרי יד שנייה, בהם בגדים, צעצועים, מוצרי קוסמטיקה, תיקים ונעליים נערכה בעיר בית שמש.

כל ההכנסות הלכו לקניית רכב רפואי המלווה חולים הצריכים ציוד רפואי צמוד. מי שעמד בראש היוזמה הן בנות גרעין להב"ה בסניף אריאל בנות, שבמשך שבועות אספו מוצרי יד שנייה במצב טוב, פרסמו את המכירה והכינו את אולם המכירות שירגיש לבאים כמו חנות בקניון.

"הגרעין שלנו פועל במספר פרויקטים, חלקם קבועים וחלקם לא", מספרת טליה מוריס, רכזת הגרעין. "לפני מספר שבועות פנתה אלינו עמותת 'קרן יוסף' שפועלת למען הצלת חיים, היא סיפרה לנו שהם מנסים לגייס כספים לקניית רכב רפואי. הרכב מותאם להסעת אנשים שזקוקים לציוד רפואי צמוד, לדוגמא מי שצריך להיות מחובר לחמצן ולהגיע לחתונת בנו יכול להיעזר ברכב זה. שימוש ברכב כזה עולה לאדם הנזקק לו אלפי שקלים, ובעמותה רוצים לתת אותו לאנשים בעבור סכום סימלי או בחינם".

הגרעין החליט להתגייס למשימה ולהשיג את הסכום הנדרש, "העמותה קיבלה תכולה של בית למכירה, וכך עלה לנו הרעיון לעשות יריד מכירת יד שנייה, לגייס כל מיני דברים במצב טוב ולמכור אותם. כל הסניף היה שותף לעשייה, ברוך ה' קיבלנו המון ציוד ואביזרים במצב טוב והשבטים עזרו לנו למיין אותם, ולכתוב מחירים. פרסמנו את המכירה במייל, בפליירים ברחבי העיר ואנשים באו וקנו, היה מאוד מוצלח והרווחנו סכום מכובד ביותר".

באיזה שלב בעשייה הכי נהנת? "היה לי ממש סיפוק לראות את הגרעין עובד ופועל, הבנות תפסו יוזמה כמו תמיד, ארגנו, תקתקו עניינים. זה היה יפה לראות איך בתוך שנה הם כבר ידעו איך לתפעל פרויקטים בצורה כל כך מוצלחת וברוך ה' ראינו את ההצלחה של זה".