אפי איתם
אפי איתםפלאש 90

תא"ל במיל' השר לשעבר אפי איתם, משוכנע שעזה ביום שאחרי תהיה עזה אחרת, כלשונו.

"בסופה של המערכה הזאת היכולת הצבאית של החמאס תגיע לאפס. עוצמת הפגיעה תשרטט את האופציות של ישראל בהסדרים ביום שלמחרת. כיום היכולת הטילית נפגעה קשה, אין להם ארסנל לא סופי. המנהרות מטופלות היטב, התוצאות שלהן דלות, אין חטיפה ואין תקיפה של יישוב אזרחי. צריך לטפל בהנהגה של הארגון, חלקם נפגע. ככל הנראה ההנהגה הבכירה שלהם יושבת בבונקרים וצריך לצוד אותם", אמר לערוץ 7.

לדבריו החמאס הופתע מאוד מעוצמתה של ישראל, "הם לא העריכו נכון את הנחישות של החברה הישראלית אפילו לנוכח הנפגעים. ההפתעה השנייה זה התגובה בעולם, הם חשבו שכל העולם יצעק הפסקת אש, אבל העולם היום הוא בוגר של אפגניסטן ואל קעידה והוא מבין היטב את ישראל. אנחנו כבר 21 יום תוקפים באש אזור מאוכלס באזרחים והעולם נותן לנו לפעול. המצרים גם הם לצידנו ולכן מצבו של חמאס לא טוב. מה כבר נותר להם לעשות, לנסות לגרום לעוד כמה אבדות ולנסות לשבור אותנו וזה לא ישבור. הם יכולים להמשיך את ירי הטילים הבלתי יעיל שלהם מתוך מחשבה שזה יכריע את המערכה, אנחנו בנתיים נמשיך לעבר המטרה של הכנעת חמאס".

תא"ל במיל' איתם סבור שכל הניסיונות להציג פתרון כאילו אבו מאזן ייקח אחריות על עזה, אלה דברי איוולת, "יש כאן משאלת לב שטותית, כל עוד חמאס קיים לא יהיה פירוז בעזה. אף חייל פיני מהאו"ם לא יאסוף שם טילים, גם אבו מאזן פוחד להכניס את האצבע שלו לעזה, אף אחד לא ינהל עבורנו את העבודה הזאת".

לדעתו ביום שאחרי, ישראל תצטרך להמשיך לפקח על מה שקורה בעזה ומדי פעם להיכנס פנימה, "להערכתי צריך לחתור לכך שבסוף המערכה בדומה ליו"ש, תהיה בעזה רשות אזרחית בלתי חמושה שתנהל את העניינים והאחריות הביטחונית תהיה בידי ישראל. אנחנו נצטרך להיות מסוגלים להגיע לכל מקום, מסג'עיה עד בית להייא כפי שקיים כיום ביו"ש. עזה דומה מאוד בתנאים הגיאואסטרטגיים ליו"ש ונצטרך לשלוט מודיעינית גם בעזה. הנגישות היבשתית לעזה צריכה להיות כמו בשכם, לא יהיו שם טילים ויהיה פיקוח על מה שנבנה שם. זה אפשרי וכל הדיבורים על כך שעזה תהפוך לסומליה אלה דיבורי הבל. נצטרך להחזיק שם צוות גדודי שמדי פעם יכנס, יבדוק יעצור ויחזור בחזרה".