לא מבין את ההחלטה. אלדד
לא מבין את ההחלטה. אלדדפלאש 90

פרופ' אריה אלדד, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, פרסם השבוע רשימת מרצים ישראלים, שחרפו וגידפו את צה"ל דווקא בעיצומם של ימות המלחמה.

פרופ' אלדד שפרסם את הרשימה המלאה, טוען כי הסטודנטים צריכים להצביע ברגליים, "צריך להוקיע אותם, לו יכולתי הייתי מדביק מודעות ומפרסם את שמותם של המרצים שמדברים לטובת אויבנו. ולסטודנטים אני אומר, אל תרשמו לקורסים שלהם".

לדבריו תופעת השנאה העצמית מוכרת, "זה היה תמיד בעם היהודי, תופעה של שנאה עצמית שתוארה כבר במחקרים אקדמאים. זה קיים בכל השנה, אבל בשעות חרום ומלחמה התופעה הזאת מעצבנת, גלויה ונוגעת בעצבים החשופים של משפחות, שהבנים שלהם בעזה או שאיבדו את בניהם".

פרופ' אלדד, טוען כי ללא השבת ההתיישבות היהודית לעזה, צה"ל לא יוכל לשלוט באזור, "נקודת השבר במצב הביטחוני של ישראל הייתה התנתקות. כדי להחזיר את הביטחון צריך להחזיר את המצב שהיה לפני ההתנתקות. חייבים לחזור ולהשתלט על רצועת עזה, כל דבר פחות מזה, לא יפסיק את המנהרות. אנחנו מכירים היטב את התקדים של שהיית צה"ל בלבנון ושם ראינו שכל עוד אין התיישבות יהודית, בסוף צה"ל מתקפל. לכן צריך להחזיר את השליטה בעזה לפחות במתכונת שהייתה לפני ההתנתקות, שזה אומר ישובים יהודים בנקודות אסטרטגיות, ושליטת צה"ל בצירים".