פינוי המאחז
פינוי המאחזצילום: תושב האזור

כוחות צבא ומשטרה הגיעו הלילה (חמישי) על מנת לפנות את חמש המשפחות המתגוררות במאחז תקוע ה' הסמוך לישוב תקוע שבגוש-עציון.

המאחז הוקם לפני כחודש בתגובה לרצח שלושת הנערים החטופים.

בעקבות עתירה דחופה שהוגשה לבג"צ הוצא צו ביינים המורה על הפסקת הפינוי עד לדיון בעניין שהתקיים בשעה 14:00. המדינה תגיש תגובה לעתירה עד לשעה 13:00.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אומר כי "המאחז נמצא בתחום השיפוט של הישוב תקוע והוא חלק אינטרגלי ממנו. בחרנו בדרך של בניה ויצירה, בתגובה לרצח הנורא".

לדבריו, "מצער מאוד ששר הביטחון בוחר כעת לפעול בדרך של הרס וחורבן במיוחד בימים אלו, אשר עם ישראל מצוי במלחמה בכל החזיתות ובזמן שמאות מתושבי הגוש מגויסים".

מתנועת "רגבים" נמסר, כי "מישהו שם למעלה השתגע, אחרת לא ניתן להסביר מדוע בעיצומם של ימי האחדות הלאומית המלווים את המלחמה בעזה, אליה גוייסו גם תושבים רבים מתקוע בצו 8 כדי להגן על הבית של כולנו, בחר מאן דהו לפגוע בלכידות הלאומית במעטה ציני של שלטון החוק".

"לא מובן כיצד בימים כה מתוחים בהם זינק מספר הפיגועים וההתפרעויות הערביות ביהודה ושומרון, הוחלט להעביר לוחמים מפעילות בטחונית חיונית לצורך משימה זו", מוסיפים ברגבים.

"'הדבקות במשימה' מקוממת ומכעיסה כפליים, כאשר היא מתקיימת לצורך פינוי השכונה שהוקמה על אדמות מדינה השייכות ליישוב תקוע לזכרם של גלעד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, עוד בטרם חלפו ימי 'השלושים'. כאשר על ההרים ממול, כלפי מאות בתים לא חוקיים שהקימו ערבים בשנים קודמות או כאלו הנבנים בימים אלו באין מפריע, לא הוקצו כוחות אלו", הוסיפו ברגבים.

תנועת רגבים קוראת לשר הביטחון משה יעלון לחקור מי נתן את ההוראה המקוממת וחסרת הרגישות, ולהדיחו לאלתר.