נתניהו: אין הפסקת אש בלי טיפול במנהרות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר (חמישי) את ישיבת הממשלה המיוחדת בהתייחסות לנעשה ברצועת עזה ולפעולות צה"ל במסגרת מבצע "צוק איתן".

"צה"ל ממשיך לפעול ברחבי רצועת עזה במלוא העצמה חיילי צה"ל משלימים את הטיפול במנהרות הטרור. היכולת שחמאס הכין הייתה מאפשרת לו לתקוף חיילים ואזרחים בנקודות רבות במקביל", ציין נתניהו.

לדבריו, "את היכולת הזאת אנחנו מפרקים עכשיו, אין ערובה למאה אחוז אבל בשטח יש תוצאות מרשימות. אנחנו נחושים להשלים משימה זו עם או בלי הפסקת אש. לא אסכים לשום הצעה שלא תאפשר זאת".

נתניהו הדגיש כי חמאס ספג מכה קשה מאוד וכי מאות מחבלים חוסלו ומאות מטרות טרור, מחסני אמל"ח, מפקדות ואמצעי שיגור הותקפו והושמדו.

נתניהו ציין, כי כל הפעולות הללו, "הן רק השלב הראשון בפירוז רצועת עזה, ארה"ב אירופה וגורמים נוספים קיבלו את עמדתנו זאת".

"אני מבקש להביע הערכה  לחיילים ולמפקדים שנלחמים בעוצמה בלתי רגילה", הוסיף נתניהו, "אני רוצה להביע הערכה מיוחדת לעומד בראשם, הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון".

"אנחנו עובדים לילות כימים בעבודה מאומצת שקולה ואחראית למען עם ישראל. יש לנו תכנית סדורה ואנחנו פועלים לפיה", קבע נתניהו.

"אני מתקשר למשפחות השכולות יום יום, להורים ולבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכול. שוחחתי עם עשרות משפחות, אני מרגיש חלק מהם, ואני אומר להם בלב דואב בניכם נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה", סיפר נתניהו.

נתניהו פנה לציבור הישראלי ואמר, "העמידה שלכם מרשימה ומעוררת הערכה והיא מאפשרת לנו לנהל את המערכה באופן שקול ואחראי. האחדות נותנת לחיילינו כוח".

נתניהו פנה למי שהגדיר הקיצוניים משני הצדדים וביקש, "אל תפגעו באחדות הקיימת. הישמרו בדבריהם והיזהרו במעשיכם.

נתניהו ניצל את ההזדמנות למתקפה על חלק משרי הממשלה ואמר, כי "שרי הממשלה הם אלו שצריכים לתת דוגמה אישית לעם כולו. העם מצפה משרי הממשלה לתת דוגמה אישית ולהתלכד מאחורי המטרה. ככל שאנחנו מאוחדים יותר אנחנו חזקים יותר".