"במלחמה הזאת אפשר לנצח"

ארגון 'עצת נפש', המסייע ומדריך בנושא מיניות, זהות והתמכרות כבר 13 שנה קיים היום (חמישי) בירושלים את הכנס השנתי לאנשי חינוך והורים.

בכנס השתתפו רבנים, אנשי מקצוע, פסיכולוגים ואנשי חינוך.

יו"ר הארגון, הרב צביקה דנטלסקי סיפר לערוץ 7 בפתח הכנס כי, "מטרת הכנס להעניק כלים מעשיים איך לדבר עם בני הנוער בכל הנושאים של מיניות שלא תמיד נעים לדבר עליהם, ולנו כאנשי חינוך וכהורים יש קושי איך לדבר ומה להגיד לאותו בן או תלמיד שנמצא בתקופה מבלבלת".

אופיר פריד, מתנדב במוקד הסיוע של עצת נפש, ציין כי "קו הסיוע פתוח בימים שני, רביעי וחמישי כאשר המתנדבים הם בשמות בדויים ושום מידע לא נשמר. אנחנו עוברים הכשרה ארוכה ולומדים על הנושאים ואיך לתת סיוע ראשוני. בכל יום יש בין 8-10 שיחות לאו דווקא מהציבור הדתי אלא גם מהציבור החילוני והחרדי. נכון להיום אין קו סיוע לנשים והוא מוקם בימים אלה".

לסיום אמר דנטלסקי,"נראה שהתופעה מתגברת אך זה לא נכון ויש רק יותר פרסום וכל העסק במיניות גובר בצורה לא נעימה. אנחנו פגשנו מאות אנשים שעברו שינוי ועברו טיפול, זה לא קל ודורש מאמץ אבל זה משתלם ונותן לאדם השלמה פנימית".

נציין כי ארגון 'עצת נפש' יקיים סדנה המיועדת לגברים שמעוניינים לצאת למסע אל הנפש ולהתבונן פנימה ולגלות רבדים חדים בתוך עצמם. הסדנה דיסקרטית ופרטים מלאים יש לפנות לארגון.