ראיון: הרב יהושע ויצמן, זוכה פרס היצירה היהודית

בנוכחות מאות בני אדם הוענק אמש (ה') בגבעת שמואל "פרס היצירה היהודית" לשנת תשע"ד לישיבת ההסדר מעלות ושלוחותיה, ולראש הישיבה הרב יהושע ויצמן.

הפרס ניתן לרב ויצמן על על מפעלו התורני בלימוד והפצת "תורת ארץ ישראל". את הפרס העניקה הקתדרה לתורה ולחכמה. בראשות ועדת הפרס עמד הרב שמואל יניב ועימו חברי הוועדה: הרב חיים דרוקמן, הרב יצחק שילת והרב יהודה יונגסטר.

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון העלה על נס את  הצלחתו של הרב ויצמן בגידול תלמידי חכמים ש''מחוברים למציאות ולעם ישראל, רבנים שיאירו את כל שדרות העם בגדלותם בתורה".

ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ אמר כי התכונה המיוחדת שהוא נוטל מהרב ויצמן היא האחריות לכלל ישראל ולהפצת התורה. ליפשיץ סיפר על דברים שאמר לו הרב כשהתמנה למנהל החמ"ד – ''יש להעמיק את העיסוק בשמירה על החיבור ללימוד התורה והקשר לתורה של בוגרי החמ"ד''.

הרב שמואל יניב ראש ועדת הפרס העלה על נס את התרחבות היצירה התורנית ב"תורת ארץ ישראל", את ספריו וחיבוריו של הרב וייצמן במדרש ובתלמוד ובכל ענפי "תורת ארץ ישראל" ואת מפעל הקמת השלוחות הרבות של הישיבה - ישיבות ההסדר שהוקמו בכל רחבי הארץ, שחרטו על דגלן את העיסוק ב"תורת ארץ ישראל", בהן צומחים תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה ובעלי רוח של יצירה.

הרב ויצמן הודה על ההוקרה לישיבת מעלות ואמר כי כדברי הרב קוק זצ"ל, "העיסוק בתורת ארץ ישראל הוא תשובת המשקל לחטא המרגלים, ועל כן יש ענין גדול בלימוד ובהרחבת תורת ארץ ישראל בדורנו. את המנהרות של אויבינו נצליח להכרית אם נתחבר אנחנו למנהרות חיינו, למקורות התורה, משם צמחנו ונבנה עמנו, אם נצליח בזה, יטופלו גם המנהרות של מבקשי רעתנו".