הרב אריאל בכנס המשיבים
הרב אריאל בכנס המשיביםיוני קמפינסקי

רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, קישר בפינתו השבועית בערוץ 7 את מבצע 'צוק איתן' לימים אלו - ימי האבל על חורבן בית המקדש.

בפתח דבריו ביקש הרב לאחל לחיילי צה"ל "שיחזרו בקרוב הביתה לשלום ועטרת ניצחון על ראשם שלמים בגופם ורוחם. החלמה לפצועים. שנצא מהמלחמה לא כמו שנכנסנו אליה - אלא להבטיח את ביטחוננו וקיומינו".

הרב אריאל אמר כי בימים אלו בהם עם ישראל עסוק בענייני חורבן בית המקדש, צריך לקשר את זה ל'בית הגדול יותר', "המקדש הוא נקודה, אבל בתשעה באב היה חורבן הממלכה, חורבן הארץ, חורבן העם שיצא לגלות והתפצל לארבע כנפות הארץ - הכל נבע מתוך החורבן של תשעה באב".

"כשחזרנו לארצנו היא החלה לפרוח ולפחות חצי מהעם חזר מכל קצוות תבל לארץ. אנחנו מרגישים שמחה, כי הדברים נשתנו. הגלות במידה רבה נגמרה ויש אנשים שחושבים שהמקדש הוא עניין קטן ושולי. המלחמה הזו מראה לנו שהעיקר עוד לפנינו", הדגיש הרב אריאל, "המלחמה מיוחדת ושונה במהותה, זו מלחמת דת. האיסלאם הקיצוני סבור כי רק בכח החרב הוא ישליט את האיסלאם על העולם כולו ולפחות במזרח התיכון ואנחנו כצנינים בעיניו".

רבה של רמת גן הסביר את ההבדלים בין עם ישראל המאמין בתורה לבין האיסלאם, "אין ספק שאנחנו מקבלים מהמערב דברים טובים כמו פיתוח הטכנולוגיה, המדע, ערכים חשובים. אמנם, אנחנו מתנגדים לדברים המתירנים של התרבות המערבית, אבל האיסלאם נגד כל התרבות הזו, הם שוללים הכל".

הוא הסביר כי אנשי האיסלאם מחנכים את ילדיהם כבר מגיל אפס לג'יהאד, "לכן לא נשבור אותם בקלות, כי זו אמונה לוהטת, אך מדובר באמונה פסולה המאמינה כי אדם חי כדי להילחם. עם ישראל, לעומת זאת, נלחם בשביל לחיות".

"אנחנו מדברים בשם אלוקים חיים והם בשם אלוהים מתים וזה עבודה זרה. אלה ברכב ואלה בסוסים - גם לנו יש רכב וסוסים ואפילו יותר חזקים, אבל איננו באים בשם הרכב שהוא ישלוט בעולם אלא בשם אחר - בשם אלוקינו נדגול".