באן קי מון
באן קי מוןרויטרס

ד"ר אריה בכרך תמה על תגובת ישראל, או יותר נכון, התנצלות ישראל בכל האשמה מצד מדינות העולם על מבצע 'צוק איתן'.

בפינתו השבועית בערוץ 7 אמר בכרך כי "תגובת ישראל תמיד בהתנצלות, כריית ברך תוך השפלת ראש והבטחות לבדוק ולחקור כיצד קרה אירוע כזה או אחר. לדוגמא: בי"ס של אונר"א שהופצץ על ידי ישראל".

"עד היום תגובת ישראל לא התקבלה בהבנה בעולם. אולי צריך לחשוב על תגובות שונות לגמרי בתכלית. אין מה להפסיד כי התגובות עד היום היו כשלון הסברתי".

בכרך סבור כי יש לפנות לבאן קי מון ולהגיד לו כי החרדות שלו בנוגע למה שקורה בעזה, לא מעניינות אותנו, "אפשר להפנות לפסיכיאטר שיטפל בתופעה זו, יחד עם המלצות לתרופות נגד חרדה - כאלו יש בשוק למכביר".

"כשנמצאו טילים בבי"ס והוחזרו לחמאס על ידי אנשי אונר"א, באן קי מון אמר כי הוא רואה זאת בחומרה. הוא לא מודאג, לא חרד, אלא רק רואה זאת בחומרה. חיילי צה"ל נפגעו במרפאה של אונר"א בה נמצאה כניסה למנהרה וקירות המרפאה מולכדו על ידי חומרי נפץ. גם פה באן קי מון אינו מודאג".

"על כן, על ממשלת ישראל להודיע שהיא דורשת את העמדה לדין של עובדי אונר"א ששיתפו פעולה עם מחבלי החמאס ובנתיים ישראל רואה באונר"א ארגון טרור על כל המשתמע מכך - יקופאו כל נכסי אונר"א הנמצאים בישראל וישראל דורשת לסגור לאלתר כל מוסדות ארגון זה הנמצאים בעזה. כל מבנה של אונר"א שלישראל יהיה מידע שיש בו מחבלים, אמצעי לחימה או פתח מנהרות, יופצץ ללא התרעה מוקדמת. הרי הטרוריסטים עובדי אונר"א יודעים בדיוק היכן נמצאים המקומות המועדים הללו. אז ראו הוזהרם".

בכרך הדגיש כי אם יש מישהו שסבור שהשמים יפלו אחרי הצהרה כזו טועה, "אני בטוח שרק טוב יצא מכך ואולי באן קי מון יתחיל להיות מודאג וחרד מהארגון שהוא עצמו עומד בראשו".

בכרך סבור כי גם כלפי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אשר מכונה על ידי בכרך 'אובמבה', יש להתנהג בתקיפות, "לדעתי, אכן התמליל שהתפרסם בדבר צורת הדיבור של אובמבה לביבי היה אמין ואולי אפילו פורסם בכוונה על מנת להביך את נשיא ארה"ב. לאחר התנגדות תקיפה ומוצדקת לתיווך על ידי התורכים הנה הסכימה ישראל להיפגש עם הנציג התורכי זאת אומרת שכנראה ההצהרה של אובמבה שישראל אינה נמצאת במצב שתוכל לבחור את המתווכים, אכן נאמרה".

הוא משוכנע כי פרסום התמליל של אובמה, היה ביוזמת ישראל בתגובה להתבטאותו הבוטה של אובמה, "כך היה צריך לעשות", מדגיש בכרך אך סייג והוסיף כי "זה לא מספיק. לאחר המרמרה ישראל התנצלה על מימוש זכותה להגן על עצמה והכל בלחץ אמריקני ולכן יחד עם פרסום התמליל היה צריך לפנות לאובמבה ולהסביר לו, ולא בשפה דיפלומית, שישראל היא מדינה עצמאית והיא כן תחליט מי ישמש כמתווך. לא יכול להיות שאחר שארדואן כינה את ישראל נאצים, נסכים לתיווך שלה. קודם כל שארדואן יתנצל ולפני כן איננו מוכנים לשמוע ממנו כלום. כל מו"מ שטורקיה תהיה מעורבת, ואפילו בעקיפין, תידחה על הסף".