פשיעה חקלאית
פשיעה חקלאיתפלאש 90

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, התייחס הערב (מוצאי שבת) למתווה הפיצויים המוצע לחקלאים בעקבות מבצע 'צוק איתן', עליו צפויה לדון מחר (א) ב-11:00 ועדת הכספים.

"לא נסכים לפשיטת רגל של החקלאות וההתיישבות בעוטף עזה. מדובר באסם הירקות של המדינה, שספג מכה קשה בשל חוסר היכולת לעבד את השטחים. לא ייתכן שגורלם של חקלאי הדרום ייחרץ בגלל מתווה של פקידים שאוחזים בשיבר של כספי המדינה. מסתבר שהאוצר כשל פעם נוספת בהעמדת 'כיפת ברזל כלכלית' למי שסיכנו את חייהם ואוחזים בגופם ובזעת אפם בחבל הארץ שעוטף את ישראל מדרום".

המדינה חסכה טילי יירוט על שטחים פתוחים וכעת, מוטב שלא תחסוך על גבם של החקלאים. 'צוק איתן' לא דומה לאף מבצע קודם והפיצויים המוצעים במסלול החקלאות הם בבחינת לעג לרש ותחושת דה זה וו מתוצאותיהם העגומות של פיצויי 'עמוד ענן'". עוד ציין אמיתי, כי ההתגייסות של חקלאי הדרום והיותם מגן אנושי ציוני למדינת ישראל משמשים היום נגדם: "אנחנו לא צועקים, אנחנו לא מתבכיינים, אבל לא נהיה מרמס לרגלי נערי האוצר. הממשלה חייבת לחזק את החקלאות וההתיישבות דווקא בימים אלו ולא אחד בפה ואחד בלב".

אמיתי הוסיף כי "אם האוצר לא יתעשת, נגיש תביעת ענק כנגד המדינה על ההחלטה לא ליירט טילים בשטחים פתוחים, שהם שטחים חקלאים. לא ייתכן שהמדינה לוקחת אחריות ומגנה על שטחים מיושבים ומתועשים ומפקירה שטחים חקלאיים ללא פיצוי הולם שיסייע לחקלאים להתגבר על הנזקים הכבדים ולשרוד ביום שאחרי. השטחים החקלאיים הם נכס ורכוש לכל דבר ועניין.

גם כך קשה להיות חקלאי במדינת ישראל, בשל קשיים רבים המושתים עלינו החל ממחירי המים, דרך פערי תיווך חסרי תקדים, תלותנו בעובדים זרים והמיסים המיותרים המשולמים בגינם וכלה בתנאי מזג האוויר בכלל ומחסור המים בפרט. מדובר במכה נוספת שספגו חקלאי עוטף עזה, שלא בטוח שיצליחו להתרומם ממנה".