"מתאבלים על ירושלים ובונים אותה באהבת חינם"

תנועות הנוער בני עקיבא והנוער העובד והלומד ציינו השנה לראשונה את תשעה באב באוהל מפגש משותף בכיכר רבין. האוהל עמד במשך יומיים מבוקר עד לילה והיה פתוח לחברי התנועות והציבור הרחב.

באוהל התקיימו שיחות עם דוברים ידועים, חילוניים ודתיים כאחד, שעסקו בנושאים החברתיים הבוערים של שעה זו.

האוהל התחיל כיוזמה של תנועת בני עקיבא אשר התקיים בשנים האחרונות בירושלים. ההחלטה על קיום האוהל במשותף, אשר קיבל את השם החדש "שיעור חברה", התקבלה בעקבות דיונים בין הנהגות התנועה. תנועות הנוער בני עקיבא והנוער העובד והלומד משתפות פעולה במספר אופנים.

וכך כתבו המארגנים בהזמנה להשתתפות בדיונים שנערכו באוהל: "תנועות הנוער, בני עקיבא והנוער העובד והלומד, מבקשות להזמין את הציבור הישראלי לשיח נוקב על שאלות היסוד של חיינו- דווקא בעת הזאת. אנו, פעילי שתי התנועות, רוצים לומר בקול רם ש'אין לנו ארץ אחרת' - גם אם אדמתנו בוערת, גם אם יש המבקשים לחרבה מבית ומחוץ, גם אם יש בה פערים חברתיים עמוקים, גם אם יש בה מחלוקות ופירוד – אין לנו ארץ אחרת. בימים אלו של משבר, מאבק וכאב אנו קוראים לאחדות, מחויבות ואחריות משותפת. מפגש, שיחה ובירור הם הדרך לחיזוק החברה, הרוח והעם".

מאוחדים בכותל המערביחזקי עזרא

אלפי יהודים הגיעו מאז אמש לרחבת הכותל המערבי לציון יום תשעה באב - יום חורבן הביתבמשטרה ציינו כי שני הפיגועים אתמול בבירה הביאו לירידה במספר המתפללים בהשוואה לשנה שעברה, זאת למרות האבטחה הגדולה ברחבי העיר העתיקה.

הכותל הקטן על אף שנוקה לקראת הצום - נסגר למתפללים יהודים זאת לאחר שערבים ידו במקום אבנים וסיכנו את חייהם של מתפללים.