פיגוע הדריסה בירושלים
פיגוע הדריסה בירושליםפלאש 90

רב סמל מתקדם אריאל טוויטו, לוחם ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר, לא חשב פעמיים לפני שיצא לקרב פנים אל פנים וחיסל את המחבל שביצע השבוע את פיגוע הדריסה בירושלים.

טוויטו חזר אתמול למקום האירוע ושחזר את שאירע. "יצאתי מבית המשפט המחוזי ואחרי העיקול התחלנו לשמוע צעקות 'פיגוע, פיגוע'", הוא סיפר. "אני קולט אוטובוס עומד והטרקטור מעליו מוריד את הכף ונותן לאוטובוס מכות".

בקור רוח נעמד טוויטו מול המחבל. "ראיתי אותו פנים אל פנים והוא נתן גז עם הטרקטור. אמרתי שאם אני לא מחסל אותו הוא מחסל אותי", שחזר הלוחם בראיון לערוץ 10. "הוא התחיל לנסוע לכיוון שלי, הגעתי לצד הדלת ויריתי מספר פעמים. הוא נתן סיבוב עם גחון הטרקטור וראיתי את הכף יורדת לכיוון שלי".

הוא קיבל שיחות טלפון רבות, ביניהן מראש הממשלה נתניהו ומשרי ממשלה שברכו אותו על פעולתו המהירה והאמיצה. את היומיים האחרונים הוא מגדיר כ"סרט ששתלו אותו בו. ברוך השם שיצא לי לפגוע בו ולא נפגעו ילדים בגן הסמוך", אמר.

בפיגוע נהרג הרב אברהם וואלעס הי"ד וחמישה בני אדם נפצעו קל. המחבל, מוחמד נאיף ג'עאביס בן 23 מג'בל מוכבר, עבד באתר בניה ברחוב משה זקס בעיר. הוא יצא רכוב על טרקטור, דרס למוות את הרב וואלעס והפך אוטובוס של חברת 'עילית'.