דרעי והרצוג
דרעי והרצוגצילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי התייחס הבוקר (רביעי) לגיבוי שהעניקה מפלגתו לפעולות הממשלה במבצע "צוק איתן".

"בתקופת מלחמה אין אופוזיציה קואליציה", אמר דרעי לגלי צה''ל. "תמכנו בראש הממשלה יותר מאשר חברי סיעתו יותר מהשרים שלו".

דרעי הבהיר כי עם סיום הלחימה בעזה, "אנחנו חוזרים להיות אופוזיציה. נחזור לשאול שאלות ונדאג שבמושב הבא הכנסת תתפזר ותלך לבחירות".

במקביל, שר הביטחון לשעבר ח"כ שאול מופז (קדימה) טען הבוקר כי צה"ל ידע על איום המנהרות אך לא על היקפו. "זה הזמן לבדיקה בגבול הצפון, שלא ניקלע גם שם להערכת חסר", אמר.

הוא אמר כי "הדרג הלוחם ומפקדי השדה של צה"ל נלחמו בשטח והצילו אותנו הפעם בגבורה שלהם. הם חיפו על שגיאות או על הערכת חסר בדרגים אחרים וצריך לנתח היטב את הערכת החסר הזאת ולתקן את זה לעתיד".

בתוך כך, המשלחת הישראלית לשיחות הפסקת האש בקהיר מצטרפת היום לדיונים בקהיר. זאת לאחר שקיימה ביקור קצר בקהיר כבר אתמול אך שבה לישראל, כך על פי דיווחים מצריים.

המשלחת הישראלית כוללת את ראש השב"כ, יורם כהן, שליחו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד. אחת הדרישות המרכזיות שתציב המשלחת הישראלית בפני בני שיחה היא הדרישה לפירוז רצועת עזה בתמורה לסיוע בינלאומי לשיקומה לאחר המבצע הצבאי וההרס הרב שנותר בה.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר הלילה לרשת BBC כי "חמאס יצטרך לוותר על הרקטות. אנחנו רוצים לתמוך בפלסטינים ובזכותם לחיים טובים יותר, אבל אנחנו גם חשים אחריות גדולה כלפי ישראל".