ילדי הדרום בבנימין
ילדי הדרום בבנימיןצילום: מטה בנימין

למעלה מ-1500 תושבים מאשדוד, אשקלון, קרית גת, ניצן, קרית מלאכי, אופקים ועוד הגיעו לימי אירוח במועצה אזורית מטה בנימין.

המועצה שלחה מידי יום אוטובוסים ליישובי הדרום כדי להביא משפחות ליום טיול, פינוק ורגיעה ברחבי בנימין.

"אנשים מאוד מתפעלים מהשקט והפסטורליה שיש בבנימין, הילדים שואלים שוב ושוב אם באמת אין כאן אזעקות", מספר חזקי בצלאל, שמדריך מידי יום את הסיורים.

התחנה הראשונה בסיור היא במעיין יאיר הסמוך לישוב נווה צוף. תושבי נווה צוף הכינו שלט ענק המקבל את פני הבאים ולצידו מידי בוקר ערכו כיבוד קל עבור המבקרים שהגיעו אחרי נסיעה ארוכה.

אחרי שכשכוך במים הם המשיכו למעלה לבונה, שם בפנינת החי, בני הנוער של מעלה לבונה מפעילים את הילדים בתחנות יצירה שונות, הכנת פיתות, בפינות ליטוף, חליבת עיזים ורכיבה על סוסים. בסיום הפעילות מוגשת ארוחת צהרים ביתית שמבושלת מידי יום ע"י תושבי מעלה לבונה.

משם הגיעו המבקרים לסיור בשילה הקדומה ולסדנת חלילי קנים אצל ג'ו בייזר בשילה וטעמו מהיין הביתי שהוא מכין במקום. הקבוצות ביקרו גם במרכז המבקרים "נחלת בנימין" ויקב פסגות ובחצר התימנית בכוכב יעקב, שם צפו ולמדו על עבודת הצורפות התימנית.

מוריה משילה הקדומה מספרת על אירוח שאינו דומה לקבוצות שביקרו באתר בעבר, "המשפחות מאושרות מהאתר ומהשקט שסובב את המקום, ואנחנו מאושרים מההזדמנות להיות שותפים לחיבור הגדול הזה. משילה הקדומה צמח חג האהבה הלאומי, בט"ו באב חגגו בני ישראל את האיחוד המחודש שלהם אחרי מלחמה קשה. גם השנה יחגגו כאן בשילה את ט"ו באב בדגש על חיבוק גדול לתושבי הדרום ולנשות הלוחמים".

חלק מהקבוצות נשארו להתארח בשבת בישוב כוכב השחר, וישובים נוספים בבנימין אירחו משפחות רבות מהדרום.

מאות תגובות נרגשות הגיעו למועצה בעקבות הביקורים: "אין לנו מילים להודות על הטיול הנפלא! התרגשנו מהחיבוק החם של הישובים! המדריכים היו מקסימים, התוכנית נהדרת, האוכל מעולה. אין ספק שאתם מוסיפים המון זכויות לעם ישראל", כתבו המבקרים.

משפחה נוספת כתבה, "בתקופה בה אנו נמצאים במנהגי אבלות על חורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם - הוכחתם במעשיכם זה של האירוח הנפלא - שאנו אכן קרובים לבניין בית מקדשנו. בזכות אהבת חינם ובזה אנו מתקנים את אשר עיוותו אבותינו אז בימים ההם. כפי שאמר הראי"ה קוק – 'נחרבנו ונחרב עולם בגלל שנאת חינם, ניבנה ויבנה עולם בזכות אהבת חינם'. כוחנו הוא באחדותנו וזהו סוד קיומנו. ה' ישלם משכורתיכם".