כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהןפלאש 90

כרמל שאמה הכהן, שנפרד אתמול (רביעי) מתואר "חבר כנסת" לטובת תפקיד שגריר ישראל ב-OECD, מודה כי היה מדובר בהחלטה לא קלה עבורו.

"לאחר התלבטות ארוכה וההחלטה הקשה בחיי, אני עוזב את הכנסת בפעם השניה ויוצא לדרך חדשה עם כל משפחתי לצרפת, לכהן כשגריר ישראל למוסדות הבינ"ל: OECD, מועצת אירופה ו-UNESCO", אמר אמש שאמה הכהן.

הוא הודה לשר החוץ ליברמן על ההמלצה לממשלה למנותו לתפקיד השגריר ולראש הממשלה נתניהו על ברכת הדרך, "למרות אבדן המנדט לליכוד בכנסת". שאמה הבהיר כי מדובר באתגר "כמעט אין סופי הן במישור המקצועי והן במישור המשפחתי". 

"זהו בהחלט פסק זמן מוחלט ואולי סופי של 3-4 שנים מהפוליטיקה ומהעשייה הציבורית המקומית, אך אעשה כמיטב יכולתי לייצג ולקדם את מדינת ישראל ולהגן על שמה הטוב ועל האינטרסים שלה, באחת הזירות הקשות ובתקופה מורכבת מאד", הדגיש.

אתמול, באופן רשמי, פקעה חברותו בכנסת של שאמה הכהן ובמקומו נכנס לכנסת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו). מילר כיהן בעבר כחבר כנסת בכנסות ה-17 וה-18 מטעם סיעת ישראל ביתנו. בכנסת ה-18 כיהן ח"כ מילר כיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט וכסגן יושב-ראש הכנסת.

באמצע חודש יוני נכנס שאמה לכנסת בעקבות בחירות של ראובן ריבלין לנשיא המדינה. נזכיר כי עם היוודע דבר בחירתו של ריבלין וחזרתו לכנסת אמר שאמה הכהן, כי "אני לא מרגיש נוח בפוזיציה שהליכוד תפס. אותי מעניין יותר מאשר כל גבעה ביהודה ושומרון מחירי הדיור והשכבות החלשות".