מעצר חוסאם קוואסמה

טקס הסמכת לוחמי ימ״מ - יחידת העילית של משטרת ישראל ומשמר הגבול, התקיים היום (חמישי) במעמד  המפכ״ל יוחנן דנינו, מפקד מג״ב ניצב עמוס יעקב, מפקד הימ״מ תנ״צ ש׳, מפקדי היחידה לשעבר ובני המשפחות של הבוגרים.

ההסמכה מתקיימת לאחר תקופה ארוכה בה היחידה פעלה לילות כימים במבצעים ומעצרים רגישים ומורכבים. שיאה של הפעילות הגיע ברגע מעצרו של חוסאם קוואסמה שעפ״י החשד פיקד על החוליה שחטפה ורצחה את שלושת הנערים לפני כחודש וחצי בגוש עציון.

כוח מהיחידה הגיע באישון לילה לבית המסתור בו שהה קוואסמה במחנה הפליטים שועפט ועצר אותו. במקביל נמשך המצוד אחר שני חוטפי ורוצחי הנערים.

בנאומו פנה המפכ״ל ללוחמים ואמר להם כי "היום אתם הופכים לחלק מיחידה עילית. יחידה שהיא חוד החנית ליכולת ההרתעה וההכרעה של משטרת ישראל, וכפי שכבר למדנו באירועים קודמים- של מדינת ישראל כולה״. 

״בתקופה האחרונה,שנפרסת על פני קרוב לחודשיים, אנו מצויים במערכה לאומית מורכבת ומאתגרת. מערכה זו החלה באירוע החמור והמזוויע של פיגוע חטיפה ורצח שלושת הנערים - גלעד, נפתלי ואייל זכרונם לברכה, שבעקבותיו החל מבצע "שובו אחים", ובמהלכו הימ"מ, היחידה המצוינת הזו, על בסיס ממצאי המשטרה, עצרה את מי שעל פי החשד היה המתכנן והאדריכל של המעשה הנפשע״.

מפקד מג״ב ניצב עמוס יעקב אמר בטקס כי ״במאמצכם העיקש הבאתם למעצרו של ראש החוליה של חוטפי שלושת הנערים. בזכותכם, אנו מוכיחים לאויב שהזרוע הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל מקום שיידרש ואין אתגר שלא נוכל לו".

בהתייחסו לאירוע ציין מפקד הכוח שפיקד על מעצרו של קוואסמה סנ״צ ש' כי ״מעצרו של חוסאם קוואסמה התאפשר לאור מידע איכותי ומדויק של שירות הביטחון הכללי. הכוח פרץ לדירת המסתור במחנה הפליטים שועאפט ועצר אותו. זוהי אבן דרך מרכזית בהגעה אל שאר חברי החוליה. 

"כוחות הביטחון", הוסיף, "מיום החטיפה ועד היום ביצעו מאות מעצרים על מנת לסגור מעגל עם חוליית המרצחים. אין לי צל של ספק שכוחות הביטחון יגיעו גם אליהם, ויביאו אותם לדין על הפשע הנתעב״.

הימ״מ - 'היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור' וחילוץ בני ערובה, נחשבת לאחת היחידות הטובות בעולם מסוגה. מרבית מפעילותה של היחידה נותרת חשאית ותורמת באופן ישיר לביטחון המדינה.