מנהרת טרור בעזה
מנהרת טרור בעזהדובר צה''ל

רון קרמן, אביה של טל קרמן הי"ד, חזר ממסע הסברה בחו"ל במהלכו הוזמן לקהילות השונות כדי לספר את סיפורה של בתו שנרצחה בפיגוע טרור. עקב המלחמה ברצועת עזה הוא הפך בפועל ל''מסבירן'' של ישראל.

לדבריו, באירופה יש בורות ונאיביות בקשר למה שקורה בעזה. "אנשים שאלו אותי שאלות שהייתי פשוט המום. כמו למה מפציצים את המנהרות שמספקות אוכל, או למה ישראל רוצה לכבוש את עזה ולהרוג את כולם.

"הסברתי להם שהמנהרות הן מנהרות טרור ושישראל מספקת טונות של ציוד ואוכל לעזתים ושאף אחד לא רוצה להרוג את האזרחים בעזה. האנשים באירופה לא מסוגלים להבין מה שקורה כאן, ההסברה הישראלית לא עושה די בנושא הזה וחבל".

קרמן שנוסע בשבוע הבא לצ'ילה, מצר על כך שגילויי הפטריוטיות מתגלים רק בזמן מלחמה. "חבל שהאווירה הזאת לא קיימת בשגרה, החברה הישראלית מחבקת אחד את השני בעיקר כשקמים עלינו לכלותנו, חבל שאלה צריכים להיות המחירים".

כתושב חיפה יש לו ביקורת על אלה שעזבו את ישובי עוטף עזה. "כשהפציצו אותנו ב-2006, אני לא עזבתי את חיפה. מפה אף אחד לא יזיז אותנו. וכל העולם צריך לדעת את זה כי בלי ישראל לא יישארו יהודים. אנחנו הישראלים צריכים לדעת שמסתכלים עלינו בכל העולם ואנחנו צריכים להיות שגרירים טובים של מדינת ישראל".

באשר לאפשרות של מנהרות טרור גם בצפון הארץ אומר קרמן כי "זו אותה אסטרטגיה איראנית, אנחנו נלחמים מול אותו איוב גם אם יש לו שמות שונים".