אברהם פריד
אברהם פרידצילום: פלאש 90

בראיון לערוץ 7 נערך מנכ"ל העיתון 'בשבע', דודו סעדה, לאירוע הקיץ הגדול שיתקיים הערב (ראשון) בבריכת הסולטן שבירושלים.

"זו תהיה חגיגה גדולה אחרי תקופת הלחץ והדאגה שעם ישראל עבר. הגיע הזמן קצת לנפוש וליהנות ממוסיקה", הוא אומר ומציין כי האירוע המוסיקאלי יהיה בעיקרו של אברהם פריד "כאשר מדי שנה אנחנו מצרפים לו אורח. לפני שנתיים זה היה רמי קליינשטיין, בשנה שעברה עמיר בניון והשנה זה יהיה יהורם גאון שיקבל גם את אות החזון והמעש על יצירה ישראלית".

סעדה מספר כי האירוע יהיה מורכב משני חלקים, כאשר בחלקו הראשון יהיה מעין קוקטייל שייועד למספר לקוחות של העיתון, חברי כנסת ושרים ולאחר מכן שלב ההופעה, השלב שייועד לציבור הרחב.

עוד מוסיף סעדה ומספר כי מצפייה בחזרה הגנרלית של הופעתם המשותפת של אברהם פריד ויהורם גאון הוא יכול לקבוע כי מדובר ב"שילוב מנצח", כלשונו, "שילוב של חסידיות וישראליות, שילוב של ישן וחדש", שילוב הבא לידי ביטוי בשירים כמו 'לא תנצחו אותי' המחזיר לימי אדיר זיק ז"ל, 'הנני כאן' "אבל הדואט שלהם 'אל ארץ צבי' בימים שלאחר המלחמה יגרום לצמרמורות לאנשים", הוא אומר ומציין כי מתוך כמעט 7000 מקומות נותרו כרטיסים בודדים שהממהרים יוכלו להשיג בשעות הקרובות.

לבד מגאון יקבל גורם נוסף אות. לפי שעה סעדה אינו מוכן לגלות מיהי האישיות הזוכה. את הפרט הזה הוא שומר בסוד ומבטיח אירוע גדול, "אנחנו מבטיחים את השואו הגדול של הקיץ. הציבור הדתי ציוני יודע שבערב ט"ו באב אנחנו ממשיכים את חזון אנשי גוש קטיף שעשו את האירוע הגדול באגם בגוש קטיף. אנחנו לקחנו את זה והמשכנו בבריכת הסולטן. הבוקר נתנו כרטיסי אחד פלוס אחד לתושבי הדרום. יהיו חיילי חטיבת גבעתי שהזמנו".

באשר לאישים שישתתפו באירוע מציין סעדה שהשרים והח"כים שישתתפו ייקחו חלק רק באירוע הקוקטייל ובבריכת הסולטן ינאם בקצרה רק ראש העירייה, ניר ברקת, כמארח של האירוע. זאת מתוך הבנה שהציבור לא רכש כרטיסים כדי לשמוע נאומים אלא כדי לשמוע שירים ומוסיקה טובה.