חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרה
חיילי צה"ל בחשיפת עוד מנהרהפלאש 90

אלוף פיקוד צפון יאיר גולן נפגש עם ראשי הרשויות של קו העימות בצפון והתייחס לחששות מצד התושבים כי חיזבאללה חופר מנהרות לכיוון ישראל.

גולן אמר כי צה"ל נערך להתמודד מול כל ניסיון לפעול נגד תושבי האזור מכיוון לבנון וחיזבאללה אך לפי שעה כרגע לא ידוע למערכת הביטחון על מנהרות התקפיות מכיוון לבנון.

בהמשך סקר תת אלוף דדי שמחי, רמ"ט פיקוד העורף, את הלקחים הנלמדים ממבצע "צוק איתן" וכיצד אלו ייושמו במקרה של לחימה בצפון.

בתום הפגישה  החליטו ראשי הפורום על פניה משותפת לשר הבטחון בדרישה לבטול מיידי של ההחלטות הנוגעות לקיצוץ בתקציבי אבטחת הישובים, קיצוץ בתקני רכזי-ביטחון ישוביים וכיתות כוננות, והקצאת תקציבים ייעודית להתמגנות בישובים הסמוכים לגבול.

סיון יחיאלי, יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת כפר ורדים אמר כי "תושבי הצפון ערים לאיומים הביטחוניים הניבטים אליהם מעבר לגבול. אני מודה לפיקוד הצפון ולאלוף גולן על שיתוף פעולה הדוק ויחסי האמון בין הצבא לישובים באזור. ממשלת ישראל חייבת לתת את הדעת גם על החזית הצפונית והאיומים הבטחוניים שהיא מציבה, ולמרות שמונה שנות השקט – אסור לנו להיות שאננים".

בשבועות האחרונים התריעו תושבי קו העימות בצפון כי חיזבאללה נערך בשנים האחרונות לעימות נוסף עם ישראל הכולל גם מנהרות התקפיות נגד תושבי האזור.

תושבים התלוננו בפני מערכת הביטחון על רחשים ותנודות מהקרקע המצביעים לדבריהם על חשש מפני חפירת מנהרות. 

תושבת אחד הישובים טענה כי היא שומעת רעשים מתחת לאדמה כבר חצי שנה, "כאילו מישהו השאיר טלפון סלולרי על מצב רוטט. אני שומעת את זה בסלון, לפעמים במקלחת, זה נמשך רבע שעה ונפסק"

גורם צבאי מסר כי המנהרות נמנות עם מגוון האיומים וכי לא ידוע כעת על מנהרות באזור. "עד היום לא נמצא פיר או מנהרה. במגבלות הטכנולוגיות הקיימות, נעשות כל הפעולות כדי לשלול או לאמת קיום מנהרות", אמר.