תפוח אדמה
תפוח אדמהצילום: פלאש 90

דר' גרשון בסקין, מייסד ומנכ"ל של המרכז הישראלי-פלסטיני למחקר ולמידע (IPCRI), מנסה לגייס תרומות לרכישת עודפי תפוחי אדמה המיועדים להשמדה כדי להעבירם לרצועת עזה.

בהודעה שפרסם ציין בסקין, כי ארגון מגדלי הירקות מתעתד להשמיד ביום ראשון הקרוב 5,000 טון של תפוחי אדמה כדי לשמור על רמת המחירים הנוכחית.

הוא מבקש לגייס מהציבור סכום של 730 אלף דולר לכסות על עלות השמדת קילו תפוחי אדמה העומדת על 50 אגורות והוצאות המשלוח לרצועת עזה, בה עולה ק"ג של תפוח אדמה 2-3 ש"ח. עוד ציין אפשרות להסדיר את העברת תפוחי האדמה לאונר"א או לעמותת Caritas כדי שיוכלו להעביר את תפוחי האדמה לנזקקים ביותר.

יש לציין, כי תנועת חמאס מובילה את המאבק להטלת חרם על כל תוצרת ישראלית כלשהי, ובמקביל תובעת מישראל לאפשר את פתיחת המעברים בגבול רצועת עזה כדי להכניס תוצרת ישראלית לעזה. בשנים האחרונות ניהלה חמאס מאבק בסיוע של ארגוני זכויות אדם להכנסת מלט וברזל לרצועת עזה, אשר שימשו לחפירת מערכת המנהרות ההתקפיות.

אמש שיגרו ארגוני הטרור הפלסטיניים פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום דרכו עוברות הסחורות מישראל לרצועת עזה. מעברי הגבול משמשים מטרה קבועה של ארגוני הטרור, וכך גם תחנת הכוח באשקלון המספקת חשמל לרצועת עזה.